HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 LoFi.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/07/12 :  01:04:56  Show Profile Send henricsson a Private Message
Hej

Hur många av er har råkat ut för att vara utan allt som kan kallas HiFi mer eller en månad eller två? Hur var era erfarenheter när ni kom hem igen

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/07/12 :  01:06:16  Show Profile Send n00b a Private Message
Usch sisst jag var med i lofi/hifi diskusioner så slutade med att jag och HerrEkman blev bannade =)))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/07/12 :  01:11:06  Show Profile Send henricsson a Private Message

bannade från var?

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/12 :  01:43:22  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jag var utan stereo i i 8 år, tro det eller ej!

När så ljudabstinensen blev för stor skulle jag bara skaffa något anständigt kring 30000 eller så och skulle klara hemmabio åt hela familjen. Man skulle aldrig ha tänkt tanken, det var som att dra en kork ur en tunna och stå under den. Ju mer man lyssnade, ju mer ökade behovet. Steg 1 blev att istället för en tänkt Thule processor eller motsvarande så blev det en kraftigt prissänkt musikalisk Meridian 568.

Sedan började den här verksamheten att leva sitt eget utanför min kontroll. De senaste inköpen nu blev ett par beg. Mezzoutopia med en prissänkt centerutopia. Några kronor mer än 30000 alltså..

Va, var det någon som sa att det är som att ge sprit till en alkoholist.....

Bravo
Go to Top of Page

CC
Member

3984 Posts

Posted - 2003/07/12 :  02:21:51  Show Profile Send CC a Private Message
räcker med ett par veckor för mig Mycket nyttigt faktiskt, stereon smeker ens trummhinnor som aldrig förr redan i kallstarten

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/07/12 :  09:55:37  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
henricsson,

Att komma hem efter att ha varit borta från sin anläggning ett tag, kan vara en riktigt härlig upplevelse ...

För några veckor sedan så seglade vi (jag och en kollaga, tillsammans med våra familjer) en segelbåt från södra Sverige upp till Gotland. Väl hemma igen efter en dryg vecka på havet så blev upplevelsen av att sätta sig ner i en fotölj och slappna av till ett stycke skön musik otroligt härlig

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/07/12 :  10:51:30  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Stereon är det absolut första som åker på när man kommer hem.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/07/12 :  11:14:12  Show Profile Send dax a Private Message
Förra sommaren under ett antal veckor.

Först var det lite konstigt att höra musik på "riktigt", sedan blev det underbart. Efter ett tag var det samma gamla visa igen: man kanske skulle...

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/12 :  11:55:56  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
Steg 1 blev att istället för en tänkt Thule processor eller motsvarande så blev det en kraftigt prissänkt musikalisk Meridian 568.

Sedan började den här verksamheten att leva sitt eget utanför min kontroll. De senaste inköpen nu blev ett par beg. Mezzoutopia med en prissänkt centerutopia. Några kronor mer än 30000 alltså..

Bravo> Du har inte lagt upp ditt system under "medlemmarnas system" eller!? Det borde vara ett krav när man har så läckra grejor, jag ser fram emot ett saftig bildkollage

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/12 :  12:19:27  Show Profile Send Bravo a Private Message
Måste skaffa bilderna först!!!!!

Bravo
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/07/12 :  18:13:15  Show Profile Send henricsson a Private Message
Tack för alla svar.

Jag befann mig i juni, en månad, på Costa Blanca, Spanien.
Polarn hade en överfet noname-bandare för c:a 30 euro. Jaja, musik e musik tänkte jag. Efter några dagar fann jag att jag lyssnade mycket mer till texten än vad jag gör hemma. Ganska intressant. Det var ganska najs. Sen åkte jag hit, Ekerö that is, ska jobbe här en månad. Snacka om uppgradering! Cambridge Soundworks är ett par riktiga höjdarhögtalare!
Tjosan vad mycket information, ni alla borde tjacka sånna.

Men allvarligt talat, alla borde ta semester från sitt HighEnd-system då & då. Ekonomiskt värre.

Peace

Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/07/12 :  18:20:50  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Jag kan upplysa att jag lever utan min stereo upp till 5 dagar i veckan (året runt), dvs mån-fre då jag veckopendlar till sthlm från värmland i mitt jobb.

Kan även säga att det är en befriande upplevelse varje helg när jag kommer hem och kan sätta mig framför stereon med ett par nyinköpta CD's eller helt sonika bara drar fram ett par favoritplattor och ramlar in i musikens värld! Den enda "musikupplevelse" jag har på veckorna i sthlm är en bärbar Minidisc spelare eller mp3or i min dator, eller för den delen en CD-limpa modell strandragg med turbobas i lägenheten.. =) Har faktiskt funderat på att köpa en mindre stereo till min lght i sthlm, men jag kommer på mig varje gång med att det känns oerhört fånigt då jag kan spendera dessa eventuella slantar på min stereo hemma istället...

// J

ps. Finns det inte nån HiFiakut i sthlm man kan åka till om man skulle råka få tok-abstinens?

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/12 :  22:38:03  Show Profile Send Bravo a Private Message
Se där "ollilaboratories" ytterligare en ny affärsidé.

Bravo
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/07/12 :  22:56:34  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag är för tillfället hemma hos mina föräldrar och sommarjobbar. Sammanlagt kommer jag att vara "utan" musik i cirka 3 månader . Det enda som finns i huset är 2 st. Lofi anläggningar som det stinker om.....

Jag har dock åkt upp till lule och ner till skellefte för att lyssna lite i butikerna där, det stillar hungern iaf
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/07/12 :  22:57:42  Show Profile Send henricsson a Private Message
quote:
Kan även säga att det är en befriande upplevelse varje helg när jag kommer hem och kan sätta mig framför stereon med ett par nyinköpta CD's eller helt sonika bara drar fram ett par favoritplattor och ramlar in i musikens värld!

Låter grymt detdära, fortsätt m d!

Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/07/13 :  02:16:26  Show Profile Send divander a Private Message
Det är alltid skönt att komma hem efter en tids bortavarande. Speciellt om man då även har varit borta från bra musik och bra ljud.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/07/13 :  10:37:37  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
De längre tiderna jag är borta från anläggningen är när jag e utomlands, å då får nödlösningen rycka in;

Men man känner, ganska snabbt, ett sug efter (fin) musik redan efter ett par dagar.
Kanske skulle starta en tråd om portabel HI-FI/LO-FI också?

CRED til meyer för lagringsplatsen!

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/07/13 :  13:40:50  Show Profile Send henricsson a Private Message
Gud va mysigt med en sån trappa i rummet!

quote:
Men man känner, ganska snabbt, ett sug efter (fin) musik redan efter ett par dagar.
Kanske skulle starta en tråd om portabel HI-FI/LO-FI också?

Hör m Xover, han har nått sånt på g. Tripath-stärkare m högeffektiva små högtalare.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000