Author |
Topic  |
misterx28
Member

86 Posts |
Posted - 2003/07/15 : 00:17:25
|
f95toli. Du har kanske rätt.. Men å andra sidan om vi fick betala lite mera som ville, så kunde ju vi stå för ökade intäkter, och att skivbolagen tjänade mera. Men det är nog svårt att förutse huruvida det skulle bli ekonomiskt eller inte. |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/07/15 : 02:41:12
|
Vissa skivetiketter brukar som regel ha bättre inspelningar än genomsnittet har jag märkt. Borträknat typiskt välinspelande bolag som Telarc, Chesky, Sheffield, DMP, Linn, Reference Recordings och liknande, finns det även en del "vanliga" etiketter som brukar hålla hög klass. GRP och Verve är två exempel.
Mer... |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/07/15 : 03:01:38
|
Nej det är helt sant "Timbre" vissa märken är rent ut sagt strålande och jag värnar sannerligen om dessa. Köp dem och köp många så de överlever, men tyvärr så begränsar ju ett inskränkande till dessa märken, trots att det finns ännu flera än de du räknade upp, utbudet kraftigt. I dagens läge köper jag dock musik i princip endast från bolag som kan producera en vettig produkt.
Nej tanken här var ju att öka kvalitetsutbudet och därmed öka utbudet. |
Bravo  |
 |
|
oliver
Member

714 Posts |
Posted - 2003/07/15 : 04:44:04
|
Nackdelen med Linn,Chesky,Sheffield o.s.v är att deras utbud är lite väl smalt,givetvis har dom inte budget att betala de populäraste artisterna ( som egentligen får alldeles åt h-e för mycket )Äger ett par skivor från dessa bolag och ljudkvaliten på deras vanliga cd skivor får då inte mig att önska nåt annat format för så pass bra är dom. ////////// Sven-Åke |
Skeptiker |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/07/15 : 17:47:55
|
Håller med om det ända tills jag fick höra Telarc och Turtle Records i DSD. Jösses, är det så här det kan bli...  |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/07/15 : 22:41:38
|
Utbudet av vanlig elektrisk rock och pop på sk audiofil labels är ju mikroskopiskt. Då få man hålla sig till på A&M records, Geffen o dyl. Vare sig dom här labels tillhör de stora bolagen som Sony, EMI, BMG, Universal eller är helt alternativa så är ju inte välljudet någon hörnsten i deras produktion. Gillar man däremot klassisk musik eller jazz är det inte så svårt att hitta skivor som ljuder riktigt bra. |
Hifiarkeologen |
 |
|
Topic  |
|