Äger en gammal Cyrus 1 som gjort och gör ett bra jobb med mina QLN. Skall nu köpa en billig Surround förstärkare till TV/Dvd men här är ljudkvaliten inte lika viktig som på Hi-Fi sidan. Hade först tänkt köpa en förstärkare med Pre-Out för höger och vänster fram men då drar priset iväg lite. Nu till min fråga: Går detta och kommer något av följande alternativ påverka min musiklyssning negativt? 1. Dra högtalarkabel från Surroundförstärkarens front högtalarutgång till Cyrusens högtalarutgång (motsvarar ju en "skarvning") 2. Dra en högtalarkabel från Surroundförstärkaren direkt till front- högtalarna (dvs. en kabel från Cyrusen och en från Surround förstärkaren) Förstärkarna kommer naturligtvis aldrig att köras samtidigt utan Cyrus för musik och Surround för TV/Dvd.
Är ej 100 på detta, men som elektriker så tycker jag ikke det låter bra du kommer ju att mata stärkarna med backspänning och det ärju aldrig nyttigt, vad man kan göra är väl att skicka dit strömbrytare tror det kallas högtalarväxel, så slippe man ju det problemet.