HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Semesterupplevelser?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/07/16 :  12:13:12  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Tänkte att det kunde vara kul om vi berättade lite om häftiga musikupplevelser under semestern. Har ni varit någonstans och hört/upplevt något spännande?

Anledningen att jag startar tråden är naturligtvis att jag har något att berätta!

Jag var förra veckan på en fantastisk vandringsresa i Dolomiterna (Alperna i Sonus Faber-land för den som inte vet). Då gjorde vi även en utflykt till arenan i Verona och såg Carmen. En otrolig upplevelse att få se denna föreställning i en arena byggd för ungefär 1900 år sedan (!) med plats för cirka 20.000 åskådare, den ser ut som Colosseum i Rom och byggdes för samma syfte. Scenen var så stor att de kunde ha med levande djur där så krävdes, de körde exempelvis med häst och vagn på scen! Även det rent musikaliska var på "rysarnivå", att få höra en fransk opera som utspelar sig i Spanien i den ljumma Italienska sommarnatten, wow!

/P

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/16 :  12:53:53  Show Profile Send Bravo a Private Message
Avundsjuk.

Det är inte utan anledning romarna och tidigare grekerna byggde sina teatrar som de gjorde. De fungerar nämligen utomordentligt väl och du hör allt oavsett var du sitter, utan mikrofoner.

Tyvärr har man ju idag glömt alla gamla lärdomar.

Bravo
Go to Top of Page

Putteman
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/07/18 :  07:50:21  Show Profile Send Putteman a Private Message
En härlig musikupplevelse jag hade var när jag var på en fest för ett par veckor sedan. Där satt vi kanske tio pers på en balkong med sjöutsikt och sjöng halvporriga snapsvisor och drack bärs! Det är livekänsla det.....
:-)

//Putteman
"Mannen som blev en gris..."
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:39:18  Show Profile Send wallraff a Private Message
Härom veckan gick Lyckå kammarmusikfestival av stapeln. Live på scen, i en maskinhall med jordstampat golv, var Gilles Apap med sin kvintet "Colors of Invention". Denna virtuos var något i hästväg! Stående ovationer och intressant instrumentsnack mellan låtarna. IMPONERANDE!
Ni som inte känner till figuren, håll ögonen på programtablån, han dyker snart upp i sin 3:e(!) porträttdokumentär!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000