Author |
Topic  |
|
mono
Member

53 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 12:53:31
|
Någon som beställt skivor här nångång?
Jag provade att beställa hem 3st skivor. Två dagar efter jag beställt låg dom i min brevlåda, när jag öppnat brevet så hittar jag 3st skivor varav en är inplastad och i perfekt skick men de två andra är spräckta, repiga och ser begagnade ut. Paketet var ej skadat men skivorna var, de kan väll inte sälja begagnade skivor för orginal pris??
Undrar bara om nån mer har haft denna otrevliga upplevelsen som jag har haft.
Mvh Robin aka mono |
Ät gul snö, det kan vara öl |
Edited by - Pjotre on 2003/07/16 14:04:45 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 12:57:24
|
Har alltid fått nya fina skivor från Ginza. Snabbt och bra. |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 12:57:59
|
Jäpp, inte så ofta men de gånger jag gjort det har det fungerat utan fel.
Råd: Ring genast för att reklamera och begär utbyte eller att köpet går tillbaka. |
Bravo  |
 |
|
Wintermute
Member

281 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 12:58:14
|
Jag åxå. Som Knoppen alltså. |
What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak, thereof one must be silent. |
Edited by - Wintermute on 2003/07/16 12:59:01 |
 |
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 13:00:51
|
Jag har aldrig haft problem med skivor från ginza. Jag beställer ca en gång i veckan från ginza. Mkt nöjd med deras produkter och service, framförallt snabb lev.! |
Edited by - n/a on 2003/07/16 13:01:17 |
 |
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 13:42:56
|
Bättre köpa nya plattor för 88:- från HK!  Denna tråd borde väl flyttas till musik?  |
 |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 13:53:19
|
fridefors: HK? Nån förkortning som jag missat eller är det nåt uppenbart som jag glömmer? |
 |
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 14:05:41
|
Har lätt beställt över 500 skivor från Ginza. Kanske 2-3 gånger har någon skiva eller konvolutet varit sönder och då har de bytts ut direkt efter kontakt med kundtjänst. Man skickar tillbaka den med "Frisvar" så det blir inget kladd med utlagt porto. I fråga om snabb leverans och att man på förhand vet om skivorna finns hemma så är Ginza klart bäst i Sverige. |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 15:33:47
|
Håller med om. De är otroligt bra att göra med. På min senaste beställning hålls inte skivan fast i mitten som det brukar, men det får man väl ta … Vissa reaskivor har haft små repor, men inget som förstör.
Men på några chillout-skivor som jag beställde finns konstiga dropouts eller vad det kallas när det hörs litet tickande ljud, som man med säkerhet vet hör inte till musiken.
Tänk på att man kan ringa sin beställning utan att behöva vänta mer än max ett par minuter … Den servicen uppskattar jag otroligt mycket. Sen ser man hur skivan i fråga ser ut samt alla låtar som är med. Ibland stämmer det inte helt hundra procent, men det får man se över. |
 |
|
JesseX
Member

327 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 16:21:27
|
Jag är stamkund hos Ginza och har alltid varit nöjd med deras service.
En gång fick jag fel skivor när jag beställde i kuvert. Det gick dock snabbt och smidigt att skicka tillbaka dem.
Ångerfristen ska ju vara 14 dagar eller något sådant. Ibland har jag väntat längre med att skicka tillbaka skivor och det har aldrig varit något problem. Jag brukar "ligga" på misslyckade köp tills jag fått ihop liten hög. Skickar man tillbaks dem i klump blir det enklare och billigare.
Att de är så liberala med att ta tillbaka skivor är troligen anledningen till att ni fått skivor med repor på. Egentligen ska man ju inte få ta av plastomslagen om man vill returnera dem. Anledningen till att man skickar tillbaka något är ju dock i allmänhet att man har lyssnat på skivan och var mindre nöjd med innehållet.
|
 |
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 19:40:33
|
http://www3.cd-wow.com.hk/
Nya plattor för 99:- st inkl frakt!!! Köp en åt gången...  |
Edited by - Hotspur on 2003/07/16 19:41:27 |
 |
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 22:27:01
|
Jag har köpt en hel del skivor från både Ginza och CDON. Bara ngt enstaka ex har haft en spricka i själva luckan till CD-fodralet ! Men detta kan ju lika gärna skyllas på Posten....
Mvh/Janne |
Att mäta är att veta ! |
 |
|
arcam
Member

1698 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 22:46:00
|
Jag har köpt en del skivor på Ginza genom årens lopp och det har alltid fungerar perfekt...........arcam
|
Edited by - arcam on 2003/07/16 22:47:25 |
 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/07/16 : 23:56:45
|
Varför skall man köpa en åt gången? |
Oops! I did it again |
 |
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2003/07/17 : 10:10:42
|
Från Cdon har ungefär en skiva av tre haft trasiga eller repiga fodral av de jag har beställt. Det var ett tag sedan nu så de har kanske bättrat sig. |
 |
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2003/07/17 : 10:17:16
|
Divander: Varför skall man köpa en åt gången?
Frakten är inkluderad i priset från cdwow! så man KAN beställa en skiva åt gången utan att få högre totalkostnad. Nackdelen med dem är att man kan få vilken pressning som helst (Malaysia, USA, Kina, Kanada, EU osv). Även om man inte bryr sig om var skivan är pressad gäller det att kolla upp att det är rätt låtar eftersom detta skiljer sig åt ibland. Men de säljer enligt egen utsago inga "Clean versions" iallafall. |
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/07/17 : 20:12:17
|
Brukar alltid beställa från CDON men har läst här om snabba leveranser från Ginza och tänkte att jag skulle prova själv. Kl 15 i tisdags skickade jag en beställning till CDON. Två minuter senare beställde jag från Ginza. Deras skivor kom redan idag . Det tycker jag är väldigt snabbt jobbat! CDONs skivor har inte kommit idag och beställningar därifrån har så vitt jag minns aldrig levererats på två dagar. Snabba leveranser tycker jag är en rätt stor sak när det gäller skivor. När väl beställningen är gjord går man ju bara och väntar…  Bra jobbat Ginza! JesseX inlägg om generös returrätt förklarar såklart eventuellt repiga skivor. Trist att handskas med skivor på det viset och sedan skicka tillbaka dem. En del kanske t o m kopierar en och annan skiva som de sedan returnerar . Jag skulle nog föredra "ingen returrätt" och perfekta skivor varje gång! |
 |
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/07/17 : 23:43:54
|
Har handlat från Ginza till och från sedan 70-talet! Endast några "små-problem" på alla dessa år!
Ginza rules! |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/07/18 : 00:06:44
|
Har de varit igång såå länge?? Och jag som trodde de hörde till internet-generationens nya företag  |
 |
|
musiclover
Member

345 Posts |
Posted - 2003/07/18 : 01:18:39
|
Ginza grundades 1968. Har 35-års jubileum i år. |
 |
|
JesseX
Member

327 Posts |
Posted - 2003/07/18 : 08:58:41
|
Jo, det är så klart trist att få repiga skivor. Det har aldrig hänt mig och jag gissar att det är ovanligt. Det borde ju ligga på företaget att kolla att skivorna är OK.
Returrätten är ju faktiskt lagstadgad och jag tycker vi ska vara tacksamma för den. Det händer ju faktiskt att man gör felbeställningar eller att originalalbumet man tror sig ha beställt visar sig vara en samlingsskiva med samma namn. Tyvärr är det ju inte alltid som informationen om skivorna är så bra.
Ginza brukar vara ganska bra med information. Dock har de ju en hel del "lågbudget-skivor" som ofta har halvtaskigt ljud. Ofta kan man ju lätt skilja ut dessa men med lite bättre information om t.ex. skivbolag för en viss skiva skulle det ju bli betydligt lättare.
En stor fördel med Ginza är ju deras egen import. En hel del skivor finns ju utgivna i England och många av dessa kan vara luriga att få tag på billigt i Sverige. Ginza plockar hem ett och annat vilket faktiskt är riktigt bra. Jag önskar bara att de också ville ta hem alla olika boxar från JSP records (www.jsprecords.com). Det rör sig om jazz, blues, r&b och liknande från första hälften av 1990-talet.
|
 |
|
|
Topic  |
|