Jag tycker mig ha ganska bra koll på skivbörserna i innerstan vid det här laget. Såväl St. Eriksgatan, Söder som övriga ställen i stan har jag kammat av rätt effektivt.
I telefonkatalogen har jag noterat att det finns ett antal skivbörser på andra håll. I Södertälje finns någon, i Sumpan en osv. Nu undrar jag om någon har koll på dessa skivbörser. Finns det någon skivbörs i ytterområdena som är värd en utflykt? Om inte annat kan man ju alltid slinka förbi när man någon gång befinner sig i närheten.
Det jag vill ha koll på är allmän inriktning (CD/vinyl), musikinriktning (vilka stilar), prisnivå, utbud, skick på skivorna (vissa skivbörser är ju rätt risiga) och hur butiken är rent allmänt. Det är ju alltid trevligt med butiker där ägaren har koll på alla möjliga artister och vet vem det nu var som spelade trummor på den där halvudda singeln från '73.
Jag gissar att det inte är helt lätt att driva skivbörs utanför innerstan. Om någon tapper själ nu ändå försöker tycker jag att det ska uppmuntras.