Author |
Topic  |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/07/19 : 01:29:05
|
Nej, inga nya Shaktistenar, utan Stones!!! På Stadion. I strålande solsken i början. Sedan en jävligt cool scenshow. Åtta remsor av en gigantisk TV-skärm flöt omkring ovanför och ändrade sig. Svårt att förklara men cool var det. Sedan kom de ut till mitten av stadion. Känslan blev då mycket intim. Sist stort avslutningsfyrverkeri. Som tur var så fick man gå in gratis!
Konserten var grym. |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
Edited by - Pjotre on 2003/07/19 07:54:02 |
|
x2000
Member

411 Posts |
Posted - 2003/07/19 : 09:23:32
|
hej
kan bara instämma i ovanstående och så bra som de lät har de aldrig låtit under de svenska stoneskonserter jag ha varit på och jag har varit på alla sedan ullevi 1982
knoppen: -Som tur var så fick man gå in gratis!
vad menar du med det... ? det var värt var enda krona
och vad är det pjotre har editerat... ?
|
Mvh Thomas |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/07/20 : 11:56:30
|
Pjotre har bara flyttat tråden, den var på "Nyheter" först.
Jag gick gratis för jag jobbade som "muddrare" innan konsteten började. Kanske var det jag som haffade dig och tog din DAT-bandspelare, kamera, sprit, droger, glas, m m?
Jag tyckte också att ljudet var mycket bra. Det var inte så extremt högt att man var absolut tvungen att ha hörselproppar. Efter en stund använde jag ändå ett par hörselpropper som inte är så bullerdämpande, för jag är mycket rädd om min hörsel. Den är det viktigaste jag har, och utan den skulle jag inte kunna jobba med de jag gör heller. De hade även tidsfördröjda högtalare halvvägs in på Stadion, för att ge jämnare ljudtryck längre bak. Var var du? |
 |
|
jari
RödaTråden vinnare

4520 Posts |
Posted - 2003/07/20 : 21:47:14
|
Kan bara hålla med,ljudet var det bästa jag någonsin upplevt på en sådan gala.En del var mindre bra,starttid på biljetten 19.00,Stones kom in ca 21.45.Ron wood var inte speciellt "motiverad",extrascenen ute bland publiken är inte bra,tappar tempo.Keith är inte den bästa vokalisten,snällt uttryckt.Men det bästa,5-6 stycken av låtarna,hade ett drag som jag aldrig upplevt tidigare.Dessa lyfter konserten till en nivå som närmar sig nirvana.Jag var på Springsteen också,på lördagen.Man skall inte jämföra äpplen med päron,men alla dagar skulle jag föredra Stoneskonserten.Dessa låtarna var så ini h-e bra,ni som inte var där ni missade något magiskt.Ståpäls. Huga.              
|
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
 |
|
x2000
Member

411 Posts |
Posted - 2003/07/21 : 08:25:14
|
Knoppen: -Var var du?
stod precis bakom lilla scenen.
kan tillägga att de var ännu bättre på globen igår även om jag tyckte ljudet där var sämre...
de spelade en av mina absoluta stones favoriter "can't you hear me knockin'" |
Mvh Thomas |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/07/21 : 13:05:09
|
X2000, å fan, var du på bägge konserterna? Såg du bergis även den på Cirkus också? Intressant det du tyckte om ljudet. Globen är ju dessutom känd för att vara en mycket problematisk akustisk miljö. På Stadion var det ett av de allra bästa livaljuden jag hört faktiskt, och ganska bra oavsett var man var.
jag var på lite olika ställen eftersom jag var Security (he-he ). På "Plan 1" var jag dock inte . Jag var en del till vänster på "O" och stå plats fast längre bak. Då lär du ha sett dem bra när de kom till den lilla mittenscenen ! |
 |
|
x2000
Member

411 Posts |
Posted - 2003/07/21 : 20:01:55
|
Nä, Knoppen biljett, till cirkus har jag inte, tyvärr (de spelar där imorgon den 22/7) när det gäller bra ljud, är det nog där man borde vara
Knoppen: -Då lär du ha sett dem bra när de kom till den lilla mittenscenen mm det gick nästan att ta på dem ... |
Mvh Thomas |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2003/07/21 : 22:13:19
|
Tja, vad säger man?? 3 meter från scenen och man njuter. Det enda som var surt var; *INGEN Paint it black! EXTREMT besviken på det. *Låtarna i mitten såg man ju INGET av. Varför inte köra dom på skärmen? |
 |
|
bibi50
Member

663 Posts |
Posted - 2003/07/22 : 02:32:56
|
Ska man snacka om besvikelsen så är det Give me shelter som saknades och fanns med på stadion. Att see Mick knulla sångerskan utan att ens beröra henne.... det var riktig rock. Och det säger jag om en man som jag skrivit bort redan för 30 år sedan. Jag går och söker den största sombrero som jag kan hitta för lunch.... Sorry, men hur fel kan man ha ??? |
 |
|
hanis
Member

163 Posts |
Posted - 2003/07/23 : 18:20:21
|
Var på Cirkus konserten igår! Fy Satan vad det var bra. Man såg verkligen att bandet hade det roligt på scenen. Det var verkligen en speciel känsla. Kan bara ge betyget     5 gubbar av fem möjliga. |
 |
|
x2000
Member

411 Posts |
Posted - 2003/07/23 : 20:12:22
|
hej
...eftersom jag inte hade biljett till circus så vill jag inte läsa om hur fantastiskt det var kan ingen som var där skriva att det istället sög... :) |
Mvh Thomas |
 |
|
|
Topic  |
|