HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Daniel Lanois-"Shine"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/07/20 :  21:02:41  Show Profile Send f95toli a Private Message
Efter att ha läst recensionen av Daniel Lanois senaste skiva "Shine" blev jag nyfiken så idag köpte jag den.
Har ännu inte riktigt bestämt vad jag tycker om den, det finns några starka låtar, får se vad jag tycker om den efter några fler genomlyssningar.

MEN det är definitivt en hifi-skiva i positiv mening, man uppskattar den nog bättre om man har en bra anläggning. Ex. första låten "I Love you" (med Emmylou Harris) så finns det en riktigt djup basgång, tror inte den skulle hörar alls i en "normal" stereo, i mitt fall så gick subben snällt igång och det lät riktigt bra.

Vissa andra låtar är rätt roligt mixade, i "Falling at your feet" så sjunger Lanois och Bono i varsin kanal i början! (blev tvungen kolla med hörlurar, sitter man i sweetspot så märks det knappast), blir en rätt kul effekt även om den kanske inte är så avancerad.

En mycket välproducerad skiva även om herr Lanois inte sjunger så värst bra, men å andra sidan så är låtarna anpassade efter det så det låter ändå bra.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000