Alla katter trivs på varma förstärkare !!! Du får finna dig i att din kattastrof ligger där och gosar. De kan den väl vara värd för du räddar väll katten före stereon om hemmet börjar brinna.
Mina första (och hembyggda av min farbror) högtalare åt våran kanin upp frontarna på . De var av nått glasfiberförstärkt trådnät. Snacka om att den kaninen hade magknip. Den där katten verkar ha ngt att säga till Saddam .
Jeg husker en historie i Stereophile nogle år tibaks. Der var en som hadde en stor krell hvor katten hadde sin faste plass. Men bare inntil en dag den blev sjyk og spykte upp (hedder det sån på svenska?) ned i forstärkeren.
Båda dog - forstärkeren mistede sit ena liv - kattan all 9!
Ha ha ha assköna inlägg här! Det är inga större problem att ta av ytterhöljet på stärkaren och få bort håren, är man pedant plockar man bort det ger man blanka fan låter man håret vara kvar jag hade skruvat isär den köpt tryckluft på burk (inte den som kan spraya ut kyld luft) utan vanlig luft och blåst rent den och sedan hade jag ordnat så katten inte kunde hoppa upp på stärkaren Lycka till!!
Jag skulle nog inte dammsuga i förstärkaren pga. att det då byggs upp statisk elektricitet.
Annars kan man testa att lägga dubbelhäftande tejp på förstärkaren (fast inte just på ventilationshålen), jag tror inte katten hoppar upp på förstärkaren något mer efter det
Jag skulle vilja se den katt som står ut ovanpå min OTL... Stekt och elektrifierad på en gång! Dubbelhäftande tejp är inte så dumt, det funkade bra då en av katterna envisades med att dricka i akvariet - jävlar vad han sprang!