Jag undrar om det har nån betydelse vilka stativ man väljer till sina högtalare, då butikerna tar ut hutlösa priser för dessa. Jag tycker inte det e kul att pröjsa lika mycket för stativen som för högtalarna. Eller kan man t.o.m. bygga sina egna stativ? Nån som har koll på det?
Jag tycker definitivt att det skall vara möjligt att bygga sitt eget stativ. Då kanske du till och med kan få till något som är snyggt. Jag tycker de flesta stativ som säljs är vidrigt fula! Vem kan överbevisa mig?
Med bra stativ ger du högtalarna goda möjligheter att visa sin bästa sida. Visst går det att själv göra bra stativ. Lägg in en tråd under diy så får du säkert flera bra förslag.
Stativ har större betydelse än vad många tror..Ett stadigt stativ gör att högtalaren kan göra det den ska utan att bli störd av vibrationer och annat som kan störa elementen. Sen så är det bra att få dom i rätt höjd och så.. Men visst kan det gå att fixa några själ om man är lite händig..Bara dom blir stadiga och vibrations fria så..
Mina är både snygga och extremt stabila och tunga ( 25 kg )..har ingen bild än men dom finns tyvärr inte längre i produktion...
Dom är i gummiträ och fyllda med blystavar.. 6 st svarta pelare på en platta nertill, och en exakt lika stor topplatta som botten på mina högtalare ( Totem Model 1 )..men sen så är dom ju gjorda för dom oxå...