Author |
Topic  |
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2003/07/30 : 11:29:04
|
Fick vi med Kanadensiska Psyche? Dom lirade i Karskoga för 10-11 år sen. Redigt bra Neon Judgement hade jag oturen att se på Kontan i Örebro för några år sedan - värdelöst... tyvärr..
Andra bra band skulle kunna vara White Flag eller Pankow
/Råbis-som-ångrar-att-sålde-sina-synth-vinyler |
 |
|
Slurpas
Starting Member
24 Posts |
Posted - 2003/07/31 : 16:14:55
|
Som sagt, tackar åter igen för alla förslag, men skriv hällre enskiljda låtar och inte hela grupper...
Depeche mode - Just cant get enought Depeche mode - Enjoy the scilense Depeche mode - Personal Jesus Depeche mode - Its no good Kraftwerk - Das model Kraftwerk - Tour de france Kraftwerk - Autobahn Kraftwerk - Das Robot
Mina egna favvosar typ.. |
All techno/trance/y0y0y0 must die
Coca to the people and good 80's to the worthy ones |
 |
|
PelleW
Member

311 Posts |
Posted - 2003/07/31 : 23:18:57
|
Jag har några förslag på lite mer lättlyssnad Synth än några som föreslagits:
Apoptygma Berzerk, DeVision, VNV-Nation, Evil's Toy, Statemachine, Lights of Euphoria, Wolfsheim m.fl.
Jag rekommenderar dig att fixa skivan Apoptygma Berzerk - Welcome To Earth, enbart bra låtar. En personlig favoritlåt är DeVision - Foreigner. Även Lights of Euphoria - Face of a God är ruggigt bra.
-Pelle
|
 |
|
teflon
Semester på egen begäran

129 Posts |
Posted - 2003/08/05 : 17:27:25
|
Kan bara tipsa om sånt jag gillar själv:
(gamla) Apoptygma Berzerk, VNV Nation, Depeche Mode, Kraftwerk, Assemblage 23, E-craft, Hocico, FLA, Delerium, Conjure One, Funker Vogt, KMFDM & MDFMK, Stromkern, In Strict Confidence.. listan blir nog väldigt lång.
Senaste jag köpte var iaf Conjure One, Rhys Fulber egna projekt vid sidan av FLA och Delerium. Lyssna t.ex. på låten 'Center of the Sun'.. *mysa*
|
 |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
Posted - 2003/08/05 : 21:16:53
|
"Situations" med Yazoo. "Oh, l'amour" med Erasure "Forever young" eller "Big in Japan" med Alphaville "Surburbia" med Pet shop boys (Alla dessa är väl egentligen synthpop, men det är riktigt bra i alla fall. Smörigt...)
|
 |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2003/08/05 : 22:21:47
|
Apropå gamla syntlåtar - nån som kan hjälpa mig? På ett gammalt blandat-band från en kompis finns en låt där jag tror det är Jimmy Sommerville som sjunger. Refrängen tror jag är "..tell me your name..." och låten går i synt-disko-stil. Jag har sökt efter den men vet inte vad den heter. |
 |
|
Vee-Eight
Member

1015 Posts |
Posted - 2003/08/06 : 00:39:13
|
På kårpuben i Halmstad är följande titlar välkomna önskningar hos DJ:n:
Das Ich - Destillat (kul att ha med på hifimässor för att avskräcka! :D )
Front 242 - Headhunter (Space Frog-rmx är mycket bra, annars är Apoptygmas version suverän)
Covenant - Dead Stars (kommentarer överflödiga)
s.p.o.c.k. - Never Trust A Klingon
Welle Erdball - VW Käfer
Plastic Planet - Police Man (Liiitet, litet synthband som ibland får vara med på SAMA. Skitbra!)
Luke Slater - Stars and Heroes
Du Pont - Behave (Trevlig EBM)
Berliner Express - Die Rüssen kommen (början är helt underbar)
Telex - Moscow Disco |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
 |
|
Kakan
Starting Member
48 Posts |
Posted - 2003/08/06 : 09:46:54
|
Med en del humor i bakfickan kan du ju lyssna in Tyskarna från Lund. Mycket Kraftwerk i ljud och text, väldigt finurligt. |
Kakan - kan ibland |
 |
|
Tin Man
Member

99 Posts |
Posted - 2003/08/09 : 19:00:33
|
Tja,säger bara en sak som en hängivet fan av Depeche Mode:DM:s alla skivor är den klart utan tvivel bästa synthmusiken som finns!!Bara att börja samla direkt!Albumen Violator och Ultra rekommenderas starkt!!
/Depeche Mode 4ever  |
 |
|
Mr.Älg
Member

489 Posts |
Posted - 2003/08/09 : 19:05:53
|
Roq: Är det inte "Tell me why" med Bronski beat du menar? Den är bra i vart fall... |
 |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2003/08/13 : 17:42:43
|
Mr Älg: Nä, nu tror jag att jag hittat låten. Den är som du sa med Bronski Beat men från skivan "Rainbow Nation" och heter "Tell me your name". |
Edited by - Roq on 2003/08/13 20:00:03 |
 |
|
Topic  |
|