Bor tyvärr i den tröttaste hifi-staden i Sverige, Örnsköldsvik. Måste därför försöka söka hjälp av er.
Är som sagt ute efter ett par hörlurar för maximalt 1000:- (helst inte förslag på dyrare.. även om sådana förslag ändå brukar dyka upp ).
Lurarna ska vara lättdrivna så att en extra förstärkare inte blir ett måste, inte ha en "tröttande" karaktär, ljudet ska också ha lite "kropp" inte spretigt och tunt, hellre tvärtom.
Det var väl ungefär detta jag önskar av mina blivande lurs. Är tacksam för alla förslag.
En lur som fått extremt bra betyg i förhållande pris/prestanda är Philips SBC HP 890. Kostar på www.fyndborsen.se 595 SEK. Tror även du kan hitta info om dessa här på forumet om du gör en sökning.
Koss porta pro. Underbart nöjd med mina. Den har visserligen inte alls samma renhet som t.ex HD600 men den kostar ju ca 3000:- också, men det är klart en prisvärd lur. Antar att det är många med mig som använder den till bärbart och även datorn. Bästa pris : http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/139202/prices