HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MARANTZ PM 17 MK2 M + CD 17 MKIIM
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2003/07/28 :  20:16:36  Show Profile Send forken a Private Message
Någon som lyssnat på denna kombinationen?

Sitter någon på ett par bilder på baksidan på dessa eller vet om högtalarterminalerna klarar spadar?

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/07/28 :  23:25:26  Show Profile Send n/a a Private Message
MK2 "M" är det en nyare version än mk2?

Jag har haft PM17 både mk1 och Mk2 och använde spadar på båda. Högtalarterminalerna är riktigt stora och bra på alla sätt. Riktiga referensterminaler! PM17 har en stor och maffig ljudbild som påminner om en rörförstärkares karaktär. PM17 är dock tyvärr lite väl "gosig" i ljudet (saknar lite klarhet) och det gjorde att jag tröttnade till slut. Jag tyckte inte det var så stor skillnad mellan mk1 och mk2 (eller KI varianten heller för den delen). En sak som jag verkligen gillade med PM17 var att basen gick så djupt, djupt. Den återgav äkta lågbasljud som jag inte längre kunde höra när jag bytte ner mig till enklare förstärkare som HK670 ovh NAD370. Tyvärr hade inte PM17 så bra kontroll i lågbasen dock...

CD17 hade jag också ett litet tag men endast mk1 versionen. Den hade även den en romantisk, varm och stor ljudbild och lät överlag väldigt bra men jag föredrar själv spelare med lite ljusare och klarare karaktär (typ Sony). Men det är ju alltid en personlig sak vad man söker för typ av ljud...

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/07/28 :  23:39:33  Show Profile Send audiogear a Private Message
Håller med Stefan007. Förstärkaren brister helt klart i upplösning, den låter på tok för inbäddat.

Bygget utstrålar dock majestätisk elegans, men oj vad skenet kan bedra.
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2003/07/29 :  19:55:59  Show Profile Send forken a Private Message
tackar för det.

var inte riktigt vad för svar jag hoppats på fast det blir nog en provlyssning i helgen ändå.
Go to Top of Page

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2003/07/29 :  22:06:48  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
Jag har lyssnat på pm 17 mk II och cd 17 mkII (alltså inte med tilläget M)tillsammans med JmLab Electa och jag tyckte att de spelade mycket bra tillsamman. JmLaben är väldigt analytisk med massor av detaljer samtidigt som Marantzen kryddar den med värme. Jag tyckte att akustisk musik lät väldigt bra och det var skönt och bara sitta och lyssna på musiken. Att kombinationen sedan ser fantastiskt bra ut (framförallt förstärkaren) gör ju inte det hela sämre. om du letar lite gran borde det gå att hitta mkII varianter som demo och därmed få dem till ett bättre pris.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000