Author |
Topic  |
|
n/a
deleted

552 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 13:06:31
|
Marantz har drabbats av problem verkar det som... Nu har handlarna i USA tydligen börjat skrapa bort "serienummer" från Marantz apparater. Varför? Kanske för att kunna sälja "fritt" till lågprishandlare m m utan att Marantz kan spåra upp dom och stoppa leveranserna. . Eller någon annan som har mer info om detta kanske? Det verkar iallafall vara ett stort problem för Marantz eftersom de har ersatt hela sin välkomstsida med nedanstående varning!
http://www.marantz.com/hifi/america/index.html
|
Man borde inte sova. |
|
tober
Component.se

1318 Posts |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 13:42:31
|
Det är väl inget konstigt med det ?? de vill väl bara att folk ska få upp ögonen för de som säljer Marantz utanför de vanliga kanalerna , typ apparat.se |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 13:46:17
|
"handlarna" är det nog inte som skrapar. Snarare en nätpirat som inte vill bli infångad....
. |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 14:16:28
|
Det är ju bra att Marantz och Mirage varnar folk för att handla av oseriösa butiker/nätföretag som försvinner lika fort som dom dök upp. Ägarna blir rika, kunderna fattigare och förbannade när apparaten eller högtalaren pajat och butiken gått i KK. |
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten) |
 |
|
Kevin Mitnick
Member

570 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 14:19:24
|
Det är väl inget konstigt med det ?? de vill väl bara att folk ska få upp ögonen för de som säljer Marantz utanför de vanliga kanalerna , typ apparat.se
Har du något belägg för det påståendet? Hat väldigt svårt att tro att apparat skrapar bort serienr på grejerna. |
 |
|
Sten

1033 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 14:24:19
|
Apparat.se parallellimporterar ju Yamaha så varför inte Marantz? |
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten) |
 |
|
n/a
deleted

552 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 14:24:24
|
Sladd: Hur menar du då? Nätpiraten har väl egentligen ingen anledning att skrapa, det är ju helt uppenbart att han säljer produkterna "oauktoriserat" och det gör han så länge någon distribuerar till honom. De handlare/distributörer däremot som säljer billigt direkt till nätpiraten kan ju förlora sin auktorisation om Marantz kan spåra produkterna till dem. Så de borde ha all anledning att skrapa trodde jag.
Nåväl, efter alla tidigare diskussioner om handelsrestriktioner m m så tyckte jag att detta var intressant.
Apparat.se skrapar inte bort serienummer från Marantz eller Yamaha vad jag har sett hittills...
|
Man borde inte sova. |
Edited by - n/a on 2003/07/29 14:26:58 |
 |
|
Sten

1033 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 14:27:12
|
Undrar om Apparat.se lämnar garanti på alla Marantz produkter med bortskrapat serienummer.
 |
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 14:27:17
|
quote: Har du något belägg för det påståendet? Hat väldigt svårt att tro att apparat skrapar bort serienr på grejerna.
Det var väll inte det som stod, utan LARSHO menade att APPARAT.SE säljer utanför de vanliga kanalerna... |
Konsult hos Consulterna |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 14:30:30
|
007:
Det är lite samma sak. Om det inte skrapas så förlorar nätpiraten produkterna.
Sedan var ordet "handlarna" knappast riktigt. Vi kan väl kalla den sköna föreningen pirathandlare och piratnäthandlare....
Apparat.se säljer inte nummerlösa maskiner vad jag vet.
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 17:35:38
|
Kevin
Jag kan lova att apparat.se inte är ngn auktrioserad återförsäljare av Marantz |
 |
|
Kevin Mitnick
Member

570 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 21:07:05
|
Larsho: Jag missförstod ditt inlägg. Jag trodde att du menade att apparat filar bort serienr på grejerna, ursäkta  |
Edited by - Kevin Mitnick on 2003/07/29 21:07:38 |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/07/29 : 22:56:04
|
Hehe Kevin
Som det kan bli ibland, nej fullt så tokiga är de nog inte men inte skulle jag handla av dem |
 |
|
|
Topic  |
|