HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Att handla på CD WOW, näthandel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22009 Posts

Posted - 2003/07/28 :  22:33:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Jag lästa en tråd här på musikforumet om en firma borta i Asien som sålde CD/DVD/SACD på nätet till ett bra pris och var naturligtvis tvungen att testa.

Firman är CD WOW http://www1.cd-wow.com.hk/index.php och det var väldigt enkelt att beställa och betala gjorde jag med ett bankkort där jag har örnkoll samt ingen kredit och lite pengar på det. Kort sagt jag "safade" för jag ville inte bli lurad.

Jag valde att beställa Norah Jones på SACD eftersom jag redan hade köpt CD-utgåvan på Skivhugget över disk och någon på forumet rekommenderade SACD-versionen högt här på forumet. Jag beställde och de drog 119:- från mitt konto.

Efter 4 dagar dök plattan upp mycket väl förpackad och med orginalplasten runt fodralet. Det var USA-utgåvan som de hade skickat.

Men, när jag öppnade fodralet och tittade på skivan fans det en 20mm's "V"-formad repa på den precis vid centrum(vilket betyder att repan var ca 50mm lång). Inte roligt alls.

Alla möjliga tankar dök upp i huvudet. Men allt eftersom jag funderade var det enda svaret jag kunde komma på, pga av att den var kvar i orginalplasten, var att detta måste ha skett där skivan tryckts/producerats för den var sprillans ny och jag var den första människa som öppnade den. Följdaktligen kunde detta ha hänt även om jag köpt den över disk. Kort sagt, den enda vettiga slutledning jag kommit fram till är att den som producerade skivan hade repat den och inte distributören/butiken CD WOW.

Historian nedan kanske är svår att följa så jag har blå-markerat mail från CD WOW och grön-markerat mina egna

Sagt och gjort, jag slängde mig över mailen och skickade följande mail till dem:

"Ordered: Norah Jones SACD
What was wrong with the item: Scratch
Comments: Dear sirs,

I recieved the Norah Jones SACD to day and to my disapointment there is a 2 inch scratch shaped like a "V" on it straight out of the box.

The seal was unbroken on it when it arrived to me.

Best Regards
XXXXXXXXXXXXX
Sweden"

Följande kom tillbaks direkt från dem:
"Thanks for contacting us with your enquiry,
We will deal with it as soon as possible, and if applicable, let you know the outcome.

Best Regards,

The CD-WOW Customer Service Team

NB. This is an automatically generated message. Please don't reply directly to this email"

Och 4 timmar senare(kl 22.00) kom detta:
"Hi XXXXXXXX,

Thank you for your recent order, and very sorry to hear you have received a faulty copy - I can appreciate how disappointing this must be.

I will ensure that a replacement is dispatched to you immediately.

Please return the item to the following address:

CD WOW!
Suite 2a
Gregories Court
Gregories Road
Beaconsfield
Bucks
HP9 1HQ
UK

We would appreciate it if you enclose a note with the returned item, clearly stating the order number (if possible), your name and email address, and a very brief description of what is wrong with it.

Once we receive the item back in our office, we will send you an E VOUCHER via email to cover the postage costs you have incurred. You can redeem the E VOUCHER when placing your next order with CD WOW!

I am grateful for your understanding and cooperation and I sincerely hope that this genuinely rare occurrence will not deter you from using our service again in the future.

If you have any further enquiries then please do not hesitate to contact us - we're here to help!

Best regards

Craig
CD WOW! Customer Service
www.cd-wow.com"

Jag var lätt purken men började tina eftersom de tog mig på allvar. Jag hade befarat att de skulle borsta bort mig för att det var för jobbigt att ta i. Så jag ville hålla dem lite på halster och INTE skicka min kopia förän den nya, som de hitintills bara lovat, hade anlänt. Man har ju något i njuren!!!

Så, jag skickade dem följande:
"Dear Craig,

Thank You very much for Your rapid respons.

I will arrange shipping of the scratched SACD to the adress stated below during next week.

Regards,"

Direkt kom följande mail från dem
"Hi XXXXXXXX

That's excellent! Thanks for letting us know.

If there is anything else I can do for you or if there is any further information you require, please don't hesitate to contact me again - we are here to help!

Best Regards

Dixie
CD WOW! Customer Service
www.cd-wow.com
"

Nu började jag faktiskt tro att detta skulle fixa sig och jag började få en lite positivare syn på hela historian.

På natten konfirmerade de att de skickat min nya skiva med ytterligare ett mail och två dagar senare hade jag en sprillans ny O-Repad kopia i min hand.

Då gick jag till posten med den gamla intejpad i orginalförpackningen och betalade 35:- på posten för att skicka den till England.

En dag senare small det till i email-lådan och jag fick min e-voucher(som jag redan köpt upp så den funkade!) och följande mail:

"Hi XXXXXX

Just to let you know that I have now received the returned item back in the office.

To cover your postage costs we have mailed you an E-voucher which may be used against your next order.

Thank you for its speedy return. We sincerely appreciate it, and hope you use our service again sometime in the near future.

Best Regards

Alleyne"

Tja, så 6 dagar efter beställningen var allt korrigerat och jag var en "happy camper" igen.

Jag kan inte annat än rekommendera att handla från CD Wow, inte någon gång uttryckte de att jag hade fel eller ifrågasatte mig. De hade en kundservice som är absolut förstklassig och som kund önskar jag att fler skulle ta efter. Jag upplever bemötandet jag fått som synnerligen positivt, sympatiskt och ändamålsenligt.

Anledningen till att jag ville dela med mig av denna upplevelse är att när vi diskuterar näthandel på detta forumet blir det ofta väldigt negativt. Jag ville visa på en positiv upplevelse.

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/07/28 :  22:55:01  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Lycklig historia!

Inte nog med det - jag lärde mig ett ords alternativa betydelse - "appreciate"! Betyder även "uppfatta, förstå, inse".

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/07/28 :  23:35:38  Show Profile Send Piggen a Private Message
Får hoppas att det löser sig lika smidigt för mig, för jag fick Norah Jones på CD idag trots att jag beställt SACD versionen

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2003/07/29 :  00:28:31  Show Profile Send marcus a Private Message
Vad är det för kort utan kredit man kan handla utomlands med?
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/07/29 :  01:24:29  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Jättebra tips! Fick syn på en skiva som dom gör reklam för: Fluke - Puppy
Den är inte släppt ännu, så jag kommer att beställa den sen. Kul, Fluke verkar vara nästan helt okända i sverige.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22009 Posts

Posted - 2003/07/29 :  08:30:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Vad är det för kort utan kredit man kan handla utomlands med?

Det är ett vanligt betalkort från MasterCard kopplat till ett konto i Föreningssparbanken utan kredit. Jag hade lite bekymmer med Bidpay och Paypal men det löste sig efter lite faxande mellan banken och dem.

Piggen: håll upp modet, det löser sig säkert!

Vänligen, P

Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/07/29 :  08:55:58  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Själv har jag beställt en del från CD-Wow på sistone utan problem. Känns tryggt att veta att de är seriösa vad det gäller service även efter köp dock. Man undrar hur de kan få det att gå ihop med bra service och låga priser, här i Sverige får man oftast välja antingen eller.

EDIT: Jag betalar med mitt vanliga Visa-betalkort som är kopplat till mitt SEB-konto. Ingen kredit eller någonting. Det fungerar även utmärkt på både Paypal och Bidpay för övrigt.

Edited by - mcbiff on 2003/07/29 08:57:27
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2003/07/29 :  09:10:44  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Härligt att alla är nöjda ! Men hur klarar ni av tullen ???
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22009 Posts

Posted - 2003/07/29 :  10:11:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
bibi50
quote:
Men hur klarar ni av tullen ???

Jag vet inte hur CD WOW gör, men mina paket har alla varit poststämplade i England, dvs innanför EU's gränser. Så för min del har det varit som att handla från vilken nätbutik som helst inom EU's gränser och därmed ingen tull eller moms.

Vänligen, P

Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/07/29 :  12:48:56  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Tull? Har aldrig betalt tull. Jag har beställt både skivor och annat, betydligt dyrare stoff från USA och aldrig betalt tull. Man ska ha otur om man ska åka dit på nåt sånt.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/07/29 :  12:54:38  Show Profile Send 10 a Private Message
Japp, CD-WOW är definitivt en av nätets trevligare bekantskaper! Låga priser, snabba leveranser, garanterat(?) tullfritt och nätets bästa kundservice. Om de bara hade haft lite bättre utbud (gäller både skivor och film), hade de haft alla rätt!

Rekommenderas!
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/07/29 :  12:56:50  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:
Tull? Har aldrig betalt tull. Jag har beställt både skivor och annat, betydligt dyrare stoff från USA och aldrig betalt tull. Man ska ha otur om man ska åka dit på nåt sånt.
Det beror lite på varifrån man beställer. Från vissa ställen (Amazon, t ex) kan du vara 99 % säker på att Posten lägger sina smutsiga fingrar (och ockeravgifter) på paketet...
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2003/07/29 :  14:42:12  Show Profile Send mikaels a Private Message
Om ni vågar er över till www.dvdforum.nu kan ni läsa i deras trådar om CD WOW hur nöjda de flesta verkar vara, både de som köper DVD och de som köper CD. Tipset är tydligen att välja www.cdwow.net eller .hk.com istället för den vanliga .com, eftersom valutakursen gör att dollar eller HK-dollar är bättre än pund.
Själv beställde jag nyutgåvan av Bowies Black Tie White Noise (dubbel-CD plus DVD), släpps på tisdag, kostar 229 kr på CD On, men 20 USD (ca 160 kr) hos CD WOW.
Får se hur lång tid den tar att få...

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Edited by - mikaels on 2003/07/29 14:43:05
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/07/29 :  19:56:23  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Har beställt böcker från amazon 2 gånger. har inte betalt tull.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/07/29 :  20:14:40  Show Profile Send Piggen a Private Message
PAC: Tack. Det verkar lösa sig. Dom skall skicka en ny, denna gång hoppas jag på SACD

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/07/29 :  21:59:34  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
CD WOW är suveräna. Som tidigare nämnts i tråden så får man dom bästa priserna på www.cd-wow.com.hk (94,99 HKD för en fullprisskiva vilket blir ca 98 SEK!!). Utbudet är dock bättre på .net (USD) och .com / co.uk (GBP) så man kan få hoppa lite mellan siterna för att hitta det man söker. Dessutom så är det fraktfritt, och dom skickar allt i seperata förpackningar oavsett hur många skivor du beställer så man slipper springa & hämta paketen på posten. Och dom verkar skicka alla paket via olika EU-länder så man slipper tullen.

Edited by - wolfman on 2003/07/29 22:00:59
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000