HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mats Åström hififilosofi
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/07/30 :  11:54:13  Show Profile Send matså a Private Message
Hej alla denna tråd är inspirerad av sladds ämne om hififilosofi. Det första jag vill säga är en stor ursäkt till Ekman. Jag vill även tacka er för att få mig på andra banor än att "oj så häftiga apparater de har på stormarknaderna och så billiga, dessutom har de häftiga ljus osvv" filosofin, utan att börja kolla in apparater som kanske dyra nu men är betydligt billigare än siba apparater i längde. En bättre och dyrare apparat kan man ha en längre tid än en Sibaapparat. Man tröttnar inte så fort.

Förr så klankade jag ner på allt som i mina öron/ögon lät totalt tokigt som ex Shaktistenarna. Men då läste jag Jormas profil "Jag är subjekt testar alltid innan jag utför" eller något liknade. Men det är ju självklart. Man skall testa innan truten går.

Vidare vill jag tacka alla som gett mig inspiration till att flytta högtalare och andra saker för att få bättre ljud. Och att ni har definitivt tagit bort min dumma fördom att audiophiler ser ner på oss som har skitkassa anläggningar(ok jag är nöjd). Även om ni kan vara lite positivt galna(vilket jag håller på att bli)

Sedan tror jag att man har fått lite hifivänner. Min tanke med att bjuda in till forumträff är ju naturligtvis att lyssna på olika apparater och diskutera ljud(ni pratar och jag lyssnar, det är ingen som är intresserad av att lyssna på mig) utan också få fler vänner. Har tyvärr inte så många vänner. Nej nu skall jag inte skriva mer strunt. Ha de så bra i hifivärlden.

Min fotosida på flickr

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/07/30 :  12:08:08  Show Profile Send Aton a Private Message
Om du levt för 1000 år sedan tror jag ditt namn skulle varit Matsåkrates.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/07/30 :  12:09:12  Show Profile Send Aton a Private Message
Hmmm, 2000 år sedan passar nog bättre
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/30 :  12:10:06  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

ni pratar och jag lyssnar, det är ingen som är intresserad av att lyssna på mig

Självinsikt eller falsk blygsamhet? Trevligt att läsa att fördomar minskar när man är medlem på hififorum.nu

Alla som berättar en "sanning" för dig skall du lyssna på extra noga. Han vet förmodligen inte riktigt vad han pratar om....

Skulle varit roligt att komma men jag är i norrland någonstans när du har din träff. Mycket nöje!

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/07/30 :  12:32:52  Show Profile Send Kemppi a Private Message
Lite Off.
Sladd: I norrland? Umeå?

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000