Jag har använt standard metallfilmsmotstånd från ELFA. Kondingar polypropylen Philips och några andra. Mer experiment skall göras. Jag tror kondingarna påverkar mycket mer än motstånden. Något annat, här är en intressant länk: http://joelist.free.fr/schematics/phono%20circuits/PHONO%20TEXT2.htm
Jag har sett den tråden. Det verkar som Torsten är mistänksamm mot saker som är magnetiska. Ex vis om motstånd kondsatorer eller annat matreal. Jag vet inte riktigt om man märker ngt men det verkar finnas en allmän uppfattning att alt magnetiskt är av ondo. Även transformatorn :-)
Time blir det inte problem med driften jag har för mig att kol motstånd varierar med temperatur mycket mer än ex vis metallfilm. Men jag vet att för gammla gitarrförstärkar så brukar man rekomendera att men ej byter ut kolmotstånden för att behålla väljudet.
HPW, jag tror inte att de driver så mycket att det blir bekymmer men jag har inte kollat en genomvarm stärkare Jag har ett stort lager Beyschlag men tycker att Allen Bradley (de vanliga fula) låter bra på ställen där det svingas höga spänningar. Vanliga billiga metallfilm funkar inte bra, det blir inget trevligt ljud som man vill ha (jmfr McScott och Oban) och är bortkastat arbete. De brinner bra också.. Jag tror man måste ta hänsyn till var de sitter,i kritiska positioner måste man nog ha trådlindat eller Caddock.