HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Förstärkare i 4000kr klassen! (2 kanal)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/03 :  17:56:38  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Nu harj ag fått pengar från högre makter närmare bestämmt från mamma =)
Så nu söker jag HK, Denon, Nad eller om du har någon annan rolig försätrkare som du skall sälja i 4000kr klassen!
Jag är intresserad av både receivers och förstärkare.
Så om du har nått att rekomendera/sälja skriv till mig på min mail eller här.

Mvh

//Wallman

jag kan inget!

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/03 :  18:09:18  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Men skulle ju kunna rekommendera t.ex. en Creek 4330R, säljs inte i Sverige men kan just nu fås begagnad hos en handlare i Tyskland för 348 euro plus frakt... Se recensioner här:
http://www.audioreview.com/PRD_115738_2717crx.aspx

http://www.audio-markt.de/liste.php?geraete_ID=96838&details=000110&request=detailframe

quote:
Stereophile August ’98: “Forget the hype surrounding Godzilla - most of the time size doesn’t matter. If it did Creek would have never managed to fit all that music into the 4330R tiny little box. The Creek 4330R isn’t just a great amplifier for the money; it’s a great amplifier, period. I did something cruel to it, you see. I dropped it into my reference system, replacing the Conrad-Johnson ART and Audio Research VT200 combination…That’s right I replaced over 20.000,00$ of high-class tube electronics with a 600 $ solid-state integrated. And I loved it!” “...Had I bought a Creek 4330R 15 years ago, I might newer have become an audiophile. Instead of thinking, Something’s got to sound realer than this, I would have settled back in my listening chair and thought, Sounds about right. Now, where’s that copy of Don Carlos?”

Edited by - Hotspur on 2003/08/03 18:38:12
Go to Top of Page

emp
Member

127 Posts

Posted - 2003/08/03 :  18:58:32  Show Profile Send emp a Private Message
En Arcam A65+ till salu för 4000kr (nypris: 6500kr) (kan sänka nån hundralapp vid snabb affär). Silverutförande, i nyskick (användes av en gammal tant som bara lyssnade på psalmer på söndagar.. etc ;)). Nä.. men säljes för att jag lyssnar bara via hörlurar numera.

anton.hoghall@biologigrand.ac eller PMa på forumet om du är intresserad.
Go to Top of Page

Wallman
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/03 :  20:56:52  Show Profile  Visit Wallman's Homepage Send Wallman a Private Message
Jag köper gärna förförsätrkare och slutsteg !

jag kan inget!
Go to Top of Page

Beerfrog
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/08/06 :  00:23:09  Show Profile Send Beerfrog a Private Message
Hej du!
Min Linn Majik kanske :-)
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=12772
/mvh Pär

My Buriza is my precious...
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2003/08/08 :  19:34:27  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hej Wallman!

Har en Nad monitor series preamp tuner 1600 till salu om du skulle vara intresserad, alltså ett försteg med inbyggd radio och naturligtvis finns det fjärrkontroll.

Vill ha 1200:- för det, då får du ju en slant över till ett slutsteg med.
Orginalkartong + en kopierad manual finnes.

Mvh/

Comus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000