Ute efter en fjärr som klarar allt och är lättanvänd. Snygg design är inte helt fel heller då den förmodligen ligger på vardagsrumsbordet för det mesta.
Kan inget om dylika men har för mig att Kjell&Co har ganska många modeller. Hur fungerar sånna förresten? Måste man programmera dom med den gamla fjärrkontrollen eller finns det ersättare som kan användas rakt av? Om man inte har den gamla kvar.
Jag köpte för ett år sedan en Thule PR350B och har också börjat kika efter multifjärr för att slippa dom 5 som nu ligger på bordet.
Jag blev intresserad av Phillips Pronto NEO då denna har flera hårda knappar än andra Pronto och inte bara den stora belysta tryckdisplayen. Den kan också kopplas till datorn och via denna programmeras med patterns, displaygrafik och konfiguration. Verkar vara en toppenprodukt enligt vad som fanns att läsa på tex. remotecentral.com och andra fora. Pris typ 2000;-.
Efter lite efterforskning visade det sig att min PR350B har speciella och "orena" frekvenser som gjorde att Pronto NEO inte funkar. Döm om min förvåning när Thule släpper en specialvariant av Pronto NEO för dubbla priset: 4000;- och så långt jag förstår är detta mitt enda alternativ om jag ska ha nåt annat än originalfjärren.