Author |
Topic  |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/08/11 : 20:36:05
|
Var i månadsskiftet uppe i Östersund på Storsjöyran, liksom varje år de senaste 8 åren. 
Årets bästa konsert stod i mitt tycke helt klart Nilla Andersson för. Lite lugnare jazzpop framfört av en bedårande, relativt ung dam. Letade runt på nätet efter mer info om henne, men det verkar nästan vara helt tomt på sånt! Det jag fått fram är att hon tydligen varit med producerat Svante Thuressons senaste skiva (det ger inte så många poäng i min bok iofs), och att hon gjort två skivor (My Journey och All Smiles). På konserten sa hon dessutom att hon kommer ut med en ny i höst.
Konserten var magisk - bland annat tolkades "Can't help falling in love with you" på ett sanslöst bra sätt. Har ni chans att se och/eller höra henne nånstans - gör det!
Nu vill jag dessutom ta mig friheten att efterlysa dessa skivor som jag nämnt! Har letat runt lite överallt men hittar dem inte hos nån skivaffär. Om någon hittar dem någonstans får ni hemskt gärna PM:a mig eller skriva i denna tråd. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
Edited by - Ayn on 2003/08/13 23:24:25 |
|
f95toli
Member

4209 Posts |
Posted - 2003/08/11 : 20:50:47
|
Nilla=Pernilla 
Pernilla Anderssons skivor verkar finnas på de flesta nätbutiker, skivhugget har dem alla.
|
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/08/11 : 21:46:20
|
Jasååå 
Jahaja, då får jag tacka och buga för infon! Ska genast köpa! Och passar på att rekommendera henne en gång till  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
Posted - 2003/08/12 : 18:24:11
|
Hon kommer från Kristianstad och hennes familj hade en strävhårig tax. |
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/08/12 : 19:30:40
|
Lindvall, matnyttig info...  |
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/08/12 : 22:56:26
|
Strävhårig tax, jag noterar... Är det fler som kan rekommendera denna sångerska? Eller är det bara Ayn som drabbats av en orimlig förälskelse? Lätt hänt att döma av My journeys albumbild på denna skönhet! |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2003/08/12 : 23:14:01
|
För 69:- på CDON.COM så får den vara dålig utan att man blir arg =) *beställd* |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
Posted - 2003/08/13 : 15:09:00
|
Taxen hette Ivar tror jag. Jag har en skiva som jag sällan lyssnar på. Den är bra, men inte tillräckligt, eftersom den ligger och samlar damm. |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/08/13 : 23:25:53
|
Jag har fått tag på bägge nu. Jag kan tänka mig att det är "My Journey" som ligger och samlar damm, den var tråkigare än "All Smiles". Mer vanligt poppig liksom. Fast det fanns en del godbitar i form av låtar med bara Nilla och ett piano...
Rekommenderar All Smiles framförallt. Fast för 70 spänn skulle jag inte tveka på den andra heller  |
 |
|
Fisherking
Member

351 Posts |
Posted - 2003/08/16 : 12:24:21
|
Köpte "My journey" idag för 10 kr på min lokala skivbörs. Inte riktigt min kopp te men säkert trevlig att lyssna på live på något mindre ställe. |
 |
|
|
Topic  |
|