Vill rekommendera detta soundtrack. Fick den av en polare. Hela 20 låtar med en bred blandning. Här får man fina smakprov på grupper man kanske inte hört tidigare, jo jag vet, många låtar har redan blivit radioplågor , men jag har hittat många "nya" intressanta grupper här. Platten innehåller följande artister: Fuel, The Calling, Saliva, Seether, Nickelback, Drowning Pool feat. Rob Zombie, Nappy Roots feat. Maacos Curiel & P.O.D, Moby, Evanescence, Chevelle, Hoobastank, Paloalto, Revis, Boysetsfire, Autopilot Off, Gaaeme Revell & Mike Einziger, Finger Eleven, Endo, 12 Stones. Svårt att ge en rescension men för att göra det det enkelt; Med låtar som inledningen av Fuel's "Won't Back Down", tung rock med arg sångare och ett härligt tungt sound med skaplig och skön refräng . Seether gruppen som inte ger upp grungen, "Hang On" har man väl förvisso hört tidigare men det låter schysst. Drowning Pool nu med sångaren Rob Zombie, ja det verkar farligt och det är vad det låter också . "Evening Rain" med Moby en av mina favo på plattan. Låter som en blandning av Sisters of Mercy & Lou Reed, jodå! Gaaeme Revell & Mike Einziger's "Daredevil Theme" lyssnas med fördel på mycket hög volym, omöjligt att beskriva musiken, Daredevil Theme helt enkelt! Plattan avslutas med låten "Let Go" med 12 Stones, skön lugn ballad. Det finns ju många fler låtar, typ "Bring Me To Life" med Evanescene och andra med betydligt lugnare och annan stil, men jag tog med dom som, för mig, var en positiv överraskning. Mvh, SRV |