Har någon testat detta, det fanns ett reportage i High Fidelity för något år sedan om en kille som byggt sin egen klass D förstärkare. Här är siten: http://www.listen.to/audioexperiment
Jo, det är rätt avancerat. Jag får också flugviktskänslan där, kan nästan inget om digital. Det finns dock schema och kretskortslayout på siten, så någon kanske har byggt den rakt av. Eller något liknande kanske. High Fidelity gillade förstärkaren som han byggt.
Bernt: Om det är så att du går i flugvikt får väl jag ändra till myggvikt då.
Vad jag förstått verkar det där projektet vara i experimentstadiet fortfarande. Det verkar inte vara nåt man bygger till stereon utan mer nåt man har på bänken och labbar med.
Nja... Det fanns ett reportage om den här stärkaren som jag sade och den spelade tydligen helt OK. Jag har mailat till Johan (Har jag för mig att han hette) och frågat lite. Det finns två versioner beskrivna på siten. Jag har funderat på det här, jag gillar verkningsgraden på grejorna. Jag har byggt med rör och klass A och så och det blir ju så himla varmt... Det är ju varmt nog redan! Skulle vara intressant att se om det blev bra ljud i ett sådant bygge.