JBL - Project K2 Kan tänka mig att sälja mina välljudande ögonstenar. Är intresserad av bud. Ett krav är att du är entusiast samt inga skambud. Kan ev. tänka mig ett par Mirage OM-5 som dellikvid. Detta är förmodligen det enda paret i Sverige. Obs! Detta är originalet av JBL Project K2, inte den nya utgåvan. Det innebär att de är 10 år+. Dvs. tillverkade på den tiden JBL var verkligt bra. Nypris var då 300 000kr. - högblank pianolack - betongfundament - neodynium magneter - Monster Cable invändigt - Varje högtalare består av fyra delar (fundament+låda+horn+låda) - kräver stort rum (större än mitt tyvärr)
Detta är faktiskt ett av de allra bästa högtlare som jag lyssnat på ... Otroligt fina Jag har tyvärr inte råd att lägga något bud på dina K2:or ... Det var dock roligt att se en bild på dem
Armani: Har inte hittat något mail från dig... har det förkommit på Internets outgrundliga vägar kanske?
Niklas Nord + neriks: Tackar för värmande kommentarer.
Alexi: Hade väl kanske tänkt mig en tio-tusing mer kanske? Svårt att värdera, verkar inte finns så många att jämföra med. På Japanska marknaden är de tydligen hårdvaluta. De kan ge bort åt 500 000kr för ett par beg. vad jag förstår. :-O Men bud är bud och det är inga förolämpande siffror du nämner. Är du intresserad kan vi ju ta en dialog om saken...
Eftersom det verkar finnas intresse för JBL K2 så har jag nog inte så stor glädje av den center jag kört tillsammans med K2:orna. Finns det även några vettiga bud på min JBL Syntesis center?
Jag har via e-post fått ett par frågor om dessa finns kvar, och svaret är JA. Förhoppningsvis kommer jag att träffa Ch vecka 40 som då ska provlyssna. Den som hittills har presenterat ett konkret bud är forumets JBL-fanatiker, Niklas Nord. Dyker inga andra seriösa bud upp så blir han ev. ny välvårdande ägare på Lördag V40.