HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Queens Of The Stone Age
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Joshua
Member

56 Posts

Posted - 2003/08/14 :  22:32:51  Show Profile Send Joshua a Private Message
Någon på detta forum som kan bedöma deras senaste skiva Songs For The Deaf ljudmässigt sett?

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/08/14 :  22:47:54  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det har skrivits i en tråd tidigare: http://www.hififorum.nu/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=8567

Trådar om skivor och dylikt placeras förresten lämpligen i forumet Musik och inte här.

Välkommen till forumet!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Joshua
Member

56 Posts

Posted - 2003/08/14 :  23:00:37  Show Profile Send Joshua a Private Message
Tack för tipset, det var en intressant diskussion. Trots att jag inte är någon riktig ljud-dåre så håller jag med om att just ljudkvaliteten är ganska dålig.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/08/14 :  23:02:17  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Jag med, det är en bra platta men ljudet är alldeles för komprimerat.
vart tog dynamiken vägen?
Go to Top of Page

jesper
Member

121 Posts

Posted - 2003/08/15 :  01:11:16  Show Profile Send jesper a Private Message
Om ni gillar QOTSA så vill jag även tipsa om deras föregångare Kyuss. Speciellt det första albumet "Blues for the red sun" är trevligt.
Go to Top of Page

Joshua
Member

56 Posts

Posted - 2003/08/15 :  02:33:39  Show Profile Send Joshua a Private Message
Visst är Kyuss bra. Men skillnaderna är fler än likheterna så det är ju ingen garanti att man gillar det ena bara för att man gillar det andra.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/15 :  08:53:21  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Håller med jesper. Köpte just den skiva han nämner och den är mycket riktigt mycket bra. Även den andra skivan (tror jag att det är) är bra. De kanske inte liknar QotSA så mycket utan låter väl mer som tidiga Black Sabbath, men det är ju inte precis ett fel, om man frågar mig.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000