HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DALI 450-MonitorAudio Bronze4
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dannepanne
Starting Member

9 Posts

Posted - 2003/08/15 :  04:07:55  Show Profile Send Dannepanne a Private Message
Sitter o grunnar på vilka högtalare man kan få för runt 3000-lappen, funderar på Dali 450, MonitorAudio Bronze4 eller AudioPro Black Diamond...nån som lyssnat på dessa varianter eller har någon annat förslag, planerar att köpa beg.

NY I HIFI DJUNGELN

Danne

Edited by - Dannepanne on 2003/08/15 04:08:56

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/15 :  04:28:25  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Många män fastnar i Dali-träsket ;)
Absolut en ok högtalare, men på inga sätt det bästa för pengarna (enligt mig). Hade jag vart i dina "djungelkläder" hade jag tittat på Infinitys Alpha 20. Senast jag hörde dom (ihop med en h/k8500 så lät dom mycket mer än jag förväntat mig för dom pengarna.

Förvisso är faktiskt AudioPro Black Diamond en oerhört underskattad högtalare. Den låter som 7000 kronor, helt klart. Men den tar också plats som en mindre ångvält.

Så mitt tips till dig är: lite plats, Infinity. Stor plats, kör på BD.

/Vecc
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/15 :  04:29:39  Show Profile Send Bravo a Private Message
Enligt en god vän som har dem som andrahögtalare var han förbluffad över pris contra kvalitet på Black Diamond.

Bravo
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/15 :  04:34:28  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Jo, som sagt...för 3000 så är nog BD svårslagen

/Vecc
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/08/15 :  09:03:19  Show Profile Send bjarne a Private Message
Nja, skulle jag säga om Black Diamond, men jag har å andra sidan inte lyssnat på den med förstärkare i 20000-kronorsklassen. Det kanske gör underverk(?) Lite burkig när man använder prismatchade förstärkare tycker jag. Jag skulle absolut kolla på Dali i det här gänget, ett mycket bättre mellanregister, tightare bas och mjukare diskant. MA 4:an har jag dissat tidigare, men ska ta mig iväg och gen den en chans till, eftersom alla höjer den till skyarna. Jag börjar tro att jag fick ett oinspelat ex.
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/08/15 :  09:38:28  Show Profile Send John a Private Message
Är sedan länge också på jakt, åt en väns räkning. Vad säger ni om de här Celestion-golvarna som H&M gillade?
/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/08/15 :  10:46:48  Show Profile Send bjarne a Private Message
Bra för att vara en ny golvare för 3kkr. Neutralt ljud, ganska bra upplösning, kommer att ha svårt att fylla större rum. Gillar vännen bas så är det inte rätt val, men den bas som finns är relativt tight.
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/08/15 :  10:48:26  Show Profile Send bjarne a Private Message
http://www.virtualmags.com.au/Sofa/reviews/speakers/Celestion/celestion_fseries.htm
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2003/08/15 :  11:00:27  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Hej Dannepanne!
jag kan inte hålla med någon här..
Infinity alpha 20 tycker inte jag låter så bra, inte heller BD. Visst Dali är helt ok (oftast). MonitorAudio har jag aldrig lyssnat på men alla säger att det ska vara en toppenhögtalare... Men mitt tips till dig om du ska ha en förstärkare som matchar 3000 kr högtalare prismässigt måste du titta på Chario Synthar 200. en högtlare som är förlåtande mot elektronik, och bra för allround. Den växer också betydligt ju finare elektronik du ansluter.
Mvh: Wilderwein
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/08/15 :  12:54:49  Show Profile Send bjarne a Private Message
Jag håller med wilderwein, men jag antog att du var ute efter golvhögtalare. Pratar vi stativare finns det ju fler som borde ligga på 3kkr beggat.
Go to Top of Page

Dannepanne
Starting Member

9 Posts

Posted - 2003/08/15 :  16:27:21  Show Profile Send Dannepanne a Private Message
Tack för alla tips jag fått än sålänge...som bjarne har tagit upp så är ju stativare också ett intressant alternativ...men då ska det vara likvärdigt tryck.

Fortsätt gärna att tipsa vidare..

Danne
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000