Som jag skrev finns ingen antenn inkopplad i systemet.
f95toli
Hur kommer man runt (runt-loop...) problemet? Saken är den att om jag kopplar slutsteget till vägguttaget och högtalaren till slutsteget, så får jag jordbrum. Observera att inga andra anslutningar till eller från slutsteget finns.
...det är bara jag som vet atombombsrecepten...och varför knarkare ler...
Låter inte som en jordloop alls, för att en jordloop ska kunna upptså måste strömmen ha två olika vägar tillbaka till jord. Det kan faktiskt "brumma" ändå om man har otur och har en massa skräp på elnätet. På andra forum har jag stött på folk som bott nära pumpstationer och liknande som plockat upp störningar från de stora pumpar som används där. I värsta fall är det problemet, då hjälper bara nätfilter.
Pinhead, du behöver inte be om ursäkt för någonting. En öppen ingång är "instabil" och kan mycket väl fungera som en "antenn" och plocka upp diverse bråte och sedan förstärka det. Enkelt att testa, tryck i en signalkabel och kortslut sedan centerpinnen och jord med hjälp av en sladdstump med krokodilklämmor. Eller så löder man ihop en rca-plugg och trycker dit. Kristian