HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarhistoria
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fractured Lark
Starting Member

21 Posts

Posted - 2003/08/15 :  22:31:59  Show Profile Send Fractured Lark a Private Message
Kan jag få lite tips om länkar till sidor som tar upp högtalarkonstruktionernas historia. Jag talar fr.a. om utvecklingen de senaste 25 åren ungefär. (Engelska är OK).

Sedan har jag en terminologifråga (det är lättare att söka information på egen hand om man vet vad saker heter): Vad kallas (på engelska och svenska) högtalarlådor (oftast lite större) med helt sluten konstruktion utan basreflex?

Tack för hjälpen

Håkan

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/08/15 :  23:43:36  Show Profile Send Lelle a Private Message
Enklast om du köper "The Loudspeaker Design Cookbook" av Dickason, finns hos t.e.x. Elfa, HifiKit etc.

Kolla också efter hemsidan hos Jan i Danmark (han finns här på hififorum nånstans - du får leta upp hans profil).

Lycka till!!!

Think different.

Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2003/08/16 :  04:26:34  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Om jag inte minns fel så borde sluten låda bli " closed enclosure " på engelska.

Mvh.

David.

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.

Edited by - Daffyd on 2003/08/16 04:30:45
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000