Hej, Jag är köpte ett par Philips hp890 igår och är nöjd med dom Nu är det så att jag inte direkt har bästa vägen fram till dom så jag tror att ljudet skulle kunna förbättras ganska drastiskt som jag har det nu är såhär.
ac97(integrerat ljudkort) > sony 80tals stereo > hp890
Vad lyssnar du på? Tänk på att oavsett hårdvara så låter inte MP3 bra (om du inte kör väldigt hög kvalité). Det är nog att ta i med en separat hörlursförstärkare för mp3.
De mp3or jag tänkt lyssna på är i bra kvalite minst 190kbps. Men hade mest ha det för att lyssna på cd. Vill inte köpa en separart cd-spelare för dom är dyra och jag har inte plats med en sådan
Bland Rörförstärkarna verkar MJ-amp vara väldigt populär på Headwize.org. Som nybörjarprojekt brukar CMoy rekommenderas, det är iofs en chip baserad modell men det finns mycket bra instruktioner och den är relativt billig. Kolla www.tangentsoft.net/audio för mer info. Fördelen med en Chip-baserad stärkare är att du kan driva den med datorns PSU. (Jag vet att strömmen i en dator inte är ideal med det brus som finns är lätt att filtrera efter som det mesta är switch-brus.En sk "common mode choke" tar det mesta.)
Tack för svaret Jag tänkte mest bygga en rörförstärkare för att jag tänkte ha det som projektarbete nu när jag börjar 3an på teknikprogrammet och att det är mycket koolare med en sån
Han länkar dit i sitt första inlägg :) www.Head-Fi.org är en annan resurs med ett DIY forum. Nivån på svaren är dock ofta något sämre, men många från headwize håller till där så det finns bra hjälp där med. MJ-amp är "The Morgan Jones Mini Tube Headphone Amplifier", http://headwize2.powerpill.org/projects/showproj.php?file=cmoy5_prj.htm , kan vara svår att hitta annars.