Ja, jag funderar på att bygga någon högtalare, men jag har aldrig byggt någon hgt innan. Proac klonen verkar vara en bra högtalare och ser mycket bra ut! Men vart köper jag elementen?
Och delningsfilter, som jag fattar det får man bygga dom själv för att få det att passa med elementen eller?!. Eller finns det färdiga filter att köpa?? Sen undrar jag om någon har nån bra ritning på lådorna
jag har också kollat lite på voigthorn vh-1 men dom blir så förbaskat stora! Sen vet jag ju inte om dom låter så bra som proac klonen gör.
Kan även säga att jag lyssnar på hårdrock vilken av dessa hägtalare låter det bäst i tro??
Hoppas på snälla svar då jag e ganska ny på området
Men en ny fråga då, vilket förstärkeri skall jag ha till proac klonen??
jag tänkte att man kunde ha Cambridge A500 förstärkare till diskanten och Cambridge P500 effektförstärkare till basen (eller tvärt om) men skulle det funka eller skulle dessa vara för klena till proacen?
Men jag tänkte att jag iaf kunde börja med det för att sedan uppgradera... låter det som en bra ide!??
Men en ny fråga då, vilket förstärkeri skall jag ha till proac klonen??
jag tänkte att man kunde ha Cambridge A500 förstärkare till diskanten och Cambridge P500 effektförstärkare till basen (eller tvärt om) men skulle det funka eller skulle dessa vara för klena till proacen?
Men jag tänkte att jag iaf kunde börja med det för att sedan uppgradera... låter det som en bra ide!??