Hur som helst... Jag har ett par HD600 just nu, och jag gillar dem riktigt bra, men precis som mabrink säger skulle kanske HD590 passa dig bättre... DT880 från Beyerdynamic verkar också vara mycket intressanta, men precis som HD600 verkar de vara lite kinkiga med förstärkningen.
HD650 kommer antagligen inte att kosta mycket mer än vad HD600 kostar nu om jag skall gissa... knappast över 4000 kr, så det kan nog vara värt att vänta med ett köp. Det ryktas att HD650 kommer att börja säljas i Tyskland redan i slutet av september vilket inte känns alltför avlägset. Lycka till med ditt val! =)
Vill slå ett slag för AKG K271 studio (Ca. 1800 kr). Du får en lur som är lättlyssnad (blir ej lyssningstrött efter lång tids lyssnande) samt sitter mycket skönt. Dereas nya serie har innburit lägre impedans vilket gjort dem mer lättdrivna. Går utmärkt att använda till ex datorn och studiobruk.
ni ska ha ett stort tack för alla svar :) väldigt snabbt kom dom oxå :D tänkte fråga en fråga till, är det någon som lyssnat på lurarna från ministry of sound? dom är väl tänkta för lite mer dj bruk, vilket gör att dom borde vara perfekta till trance? :)