Author |
Topic  |
|
räven
Member

3653 Posts |
Posted - 2003/08/21 : 09:20:41
|
Är väldigt sugen på att uppgradera min 940 hos vacuum state men det kostar ju en hel del, så jag undrar om någon provat eller lyssnat på en moddad spelare. Eller kanske har något tips om liknande uppgraderingar?
|
ombud för Intelligent Sound |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2003/08/21 : 14:58:01
|
Ja, det där är intressant. Låt oss länka dit så folk vet vad som menas: http://www.vacuumstate.com/
|
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/08/21 : 15:16:23
|
Sannerligen oerhört intressant för min xb-940 med. |
Bravo  |
 |
|
DHT
Member

492 Posts |
Posted - 2003/08/21 : 15:48:04
|
Jo det där är ett väldigt intressant koncept.. Jag har planerat att bygga om min SCD555ES (som har samma digitala filter / DAC som 940) på samma sätt fast med ett bra rörutgångssteg i stället.
Det är ett antal personer på Audio Asylum som gjort Allen Wright-ombyggnader och alla jag hört från har varit väldigt positiva. Har någon på forumet hört en Wright-moddad spelare |
 |
|
räven
Member

3653 Posts |
Posted - 2003/08/21 : 21:45:04
|
Pratade lite med Mattias på Harmony Design idag och han sa att det finns inte så många olika sätt att modda spelaren på, han gör väl ungefär detsamma som vacuum state (byte av klocka, ny strömförsörjning, tar bort op-ampar mm.) Men det vill jag inte ta gift på då det är helt omöjligt för mig att avgöra. |
 |
|
räven
Member

3653 Posts |
Posted - 2003/09/07 : 13:42:57
|
Ingen alls på forumet som har några erfarenheter av mod på en sony xb-940qs.eller kanske en till salu??? |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2003/09/07 : 13:52:09
|
En bekant till mig fick sin DVP-S9000ES uppgraderad i tyskalnd hos Allen och den blev hur bra so helst, innan var den inte speciellt bra på vare sig cd eller SACD men efter så blev det en helt ny maskin med prestanda som stod sig mot en ren cdspelare i 25000:- klassen.. Och på SACD !!! Ja ingen diskution...
Så jag kan klart rekommendera deras uppgraderingar, dom är nog de bästa man kan få idag... Allen Wright har jobbat en hel del med Ed Meitner som är den som i princip utvecklat SACD standarden...
/Martin |
 |
|
Uniper
Member

668 Posts |
Posted - 2003/09/07 : 16:12:46
|
Lite OT kanske.. men jag ville bara rekommendera Allens bok Tube Preamp Cookbook. Är man intresserad av rör så är den riktigt kul att läsa. Och man får en inblick i hur han tänker när han tar fram sina prylar.
Nån som kan gissa var jag hittade citatet..? |
Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat, som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul. |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2003/09/07 : 16:15:21
|
Allen Wright är ett geni när det gäller rördesign. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
|
Topic  |
|