HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vacuum state uppgradering av sonys scd-xb940
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/08/21 :  09:20:41  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Är väldigt sugen på att uppgradera min 940 hos vacuum state men det kostar ju en hel del, så jag undrar om någon provat eller lyssnat på en moddad spelare.
Eller kanske har något tips om liknande uppgraderingar?

ombud för Intelligent Sound

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2003/08/21 :  14:58:01  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, det där är intressant. Låt oss länka dit så folk vet vad som menas:
http://www.vacuumstate.com/

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/21 :  15:16:23  Show Profile Send Bravo a Private Message
Sannerligen oerhört intressant för min xb-940 med.

Bravo
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2003/08/21 :  15:48:04  Show Profile Send DHT a Private Message
Jo det där är ett väldigt intressant koncept..
Jag har planerat att bygga om min SCD555ES (som har samma digitala filter / DAC som 940) på samma sätt fast med ett bra rörutgångssteg i stället.

Det är ett antal personer på Audio Asylum som gjort Allen Wright-ombyggnader och alla jag hört från har varit väldigt positiva. Har någon på forumet hört en Wright-moddad spelare
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/08/21 :  21:45:04  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Pratade lite med Mattias på Harmony Design idag och han sa att det finns inte så många olika sätt att modda spelaren på, han gör väl ungefär detsamma som vacuum state (byte av klocka, ny strömförsörjning, tar bort op-ampar mm.)
Men det vill jag inte ta gift på då det är helt omöjligt för mig att avgöra.

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/09/07 :  13:42:57  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Ingen alls på forumet som har några erfarenheter av mod på en sony xb-940qs.eller kanske en till salu???

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/07 :  13:52:09  Show Profile Send MartinH a Private Message
En bekant till mig fick sin DVP-S9000ES uppgraderad i tyskalnd hos Allen och den blev hur bra so helst, innan var den inte speciellt bra på vare sig cd eller SACD men efter så blev det en helt ny maskin med prestanda som stod sig mot en ren cdspelare i 25000:- klassen.. Och på SACD !!! Ja ingen diskution...

Så jag kan klart rekommendera deras uppgraderingar, dom är nog de bästa man kan få idag...
Allen Wright har jobbat en hel del med Ed Meitner som är den som i princip utvecklat SACD standarden...

/Martin
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2003/09/07 :  16:12:46  Show Profile Send Uniper a Private Message
Lite OT kanske.. men jag ville bara rekommendera Allens bok Tube Preamp Cookbook. Är man intresserad av rör så är den riktigt kul att läsa. Och man får en inblick i hur han tänker när han tar fram sina prylar.

Nån som kan gissa var jag hittade citatet..?

Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat,
som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2003/09/07 :  16:15:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Allen Wright är ett geni när det gäller rördesign.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000