En kompis till mig köpte ett "såndärt" nytt multi media Kit. Dvs en liten burk du laddar eller hyr filmer med, en stor j-a skärm, tangentbord, pek-mus 5.1 system och allt är förstås trådlöst.
Själv är man fortfarande bara inbiten 2-kanals freak med ambitioner att få det "bästa" ljudet från MUSIK. Vinyl alt CD
Det som gör mig rädd är att producenter av musik helt enkelt skiter i våran marknad för att producera komprimerad musik du köper via nätet. Antar att ni redan diskuterat detta men det är inte kul att investera dyra pengar i ett "döende" format.
Var och en måste få njuta av sitt format, LP t.ex. har fått riktigt bra spelare i ett stort flertal först när massförsäljningen av CD ökade explosionsartat och LP blev det 'gamla' formatet. Marknaden kommer inte att snabbt kunna förändra det faktum att det har sålts oändliga mängder CD-spelare, CD-skivor och DVD-spelare som bara spelar DVD-Video och CD. Min teori är att CD-spelarna kommer att utvecklas kraftigt och uppsampling till 384kHZ är bara första steget.
Det finns ju redan nu mer musik i tvåkanalsformatet än man hinner lyssna på även om man lyssnar varje dag hela livet. Strunta i ny musik och börja botanisera bland lite äldre musik istället. Billigt blir det också!
monster: så resonerar folk med lite pengar, eller de som är skraja. försök leva i nuet. för att säga något positivt kan jag glatt meddela att 2kanalshifi kommer leva väldigt länge!!!
slutligen är ett multikanals väldigt dyrt jämfört med ett 2kanalsdito om man skall få samma ljudkvalitet.
Hehe Monster: tycker du verkar ha en sund musiksmak även om jag är mer förlåtande till Gessle än Hellström... Den mannen representerar HIFIns motsats.. Killen kan inte sjunga en ton rätt för f*n hur i h*vete ska det gå att få nåt sånt å låta bra?? han låter som en walkman med kassa batterier... när det är som bäst!!!!!!
Tycker fö. inte att du ska oroa dig att cd´n är på väg å dö....