Edison 19i Audio Pro Black Diamond Thorens 166 MK IV/Ortofon 520 Pioneer DV 355 (DVD-spelare) Yamaha CT-V2 (Radio)
Tycker att det låter bra nu, bara finputsning kvar hoppas jag. Högtalarna är inte inspelade så mycket och bättre högtalar-kablar ska köpas. Är framför allt förvånad hur bra mina vinylskivor låter nu!
Tipsa gärna om en bra kabel i mellanpris som är ganska generös med basen/varm i ljudet.
Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3
Den är ganska ny för mig också, men verkar mycket trevlig. Hade läst om edison på internet och fick tips här på forumet att dom var bra.
Det är en rör-förstärkare på 2x17 watt i klass A och den verkar driva mina black diamond (4 ohm/91db) hur lätt som helst :)
Problemet var att det nästan bara fanns rena försteg och rena slutsteg från edison. Fast sen hittade jag 19i versionen som är en integrerad förstärkare. Den har 5 ingångar inkl phono.
Ska försöka fixa fram en bild också om du är intresserad, för jag har inte hittat nån på hela internet!