Jag har för mig att HiFiklubben på Fridhemsgatan har en liten låda (dansk). Köp den på öppet köp och testa. Jag gjorde det och fann ingen skillnad. Jag hade nog fel inställning från början.
Annars kan du bara koppla in stereon till datorn och köra lite brus från något program t.ex. WinISD som finns för nedladdning gratis. Skulle tro att det funkar rätt bra att ratta in brus från radion också.
Det finns säkert massor av skivtips till inbränning. Mer tips vill vi ha. De burn in jag har består av brus frekvenssvep mm. Så radio brus är kanske inte så dumt eller en brusgenerator kanske.
Radiobrus är begränsat till 16 KHz i alla fall på FM bandet. Det finns olika sorters brus vitt o rosa och några till men jag skulle nog spontant välja rosabrus 0-20 KHz. Var får man tag på det? Jag tror inte att det blir lätt men själv köpte jag en CD skiva från Tyska HiFi institutet som jag sedan har gjort en slinga av till en ny CDR.
Haha, jag har lyssnat på PAD-skivan en gång, det räckte! Vad Jim gjorde på den är att han bara sitter planlöst och rattar på några sinustonsgeneratorer i över en halvtimme. Helt meningslös skiva tycker jag. Det finns mycket annat som ger mer motion av högtalarelementen. T ex brus, fyrkantvåg, musik... Jag kan t om göra en skiva åt dig för ändamålet om du vill, om du verkligen anser dig vara i behov av en dylik.
Jag har P.A.D. skivan och tycker att den fungerar alldeles utmärkt, dessutom kan man konditionera systemet med den, vilket enligt mig har en påvisbar positiv effekt.