De som inte hör skillnad på olika högtalarkablar har helt enkelt inte tillräckligt bra anläggning för att märka dessa mindre förändringar. Tänk på att högtalarkabeln fungerar endast som ett "filter" i kedjan och den kan definitivt ha olika karaktär (olika kapacitans och induktans).....
"man kan inte sålla mygg när man släpper igenom elefanter"
Visst hörs det skillnad. Om detta råder fullständig enighet i min närmaste omgivning. Men framför allt syns skillnaden mellan olika kablar väldigt tydligt. En del tycker det är snyggt med stela, tjocka ormar ringlande över vardagsrumsgolvet, andra tycker sånt är en styggelse. Det kan leda till allvarliga konflikter. Familjeterapeuterna gynnas. Det är därför.
Och "vanliga" kablar är för dåliga för många anläggningar... Men vad är vanliga kablar ?!?! För mig är det en kabel för en 50-100:-/metern,
Det var ju väldigt vad vi var excentriska här, MartinH. Jag har använt Supra PLY 3,4 och Ixos 6004 och tycker helt klart skillnaden upp till dyrare kabel oftast inte rättfärdigas av priset för de dyrare kablarna. Mvh Kristofer