HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Varma kablar...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/09/07 :  15:22:40  Show Profile Send niklas a Private Message
Json: Vi snackar precision här. Jag fattar givetvis att man inte totaländrar ljudet från varmt till kallt eller viceversa, genom att byta kablar. Men, hör och häpna(!), det finns kablar med varmare ljud än andra (ie, ljudet upplevs "varmare"), det var dessa jag var ute efter.

Mitt system låter inte kallt. Har jag sagt det innan? I så fall var det fel.

Sen tycker jag att man med gott samvete kan betrakta sig själv som audiofil även om man struntar helt i rörprylar. Byte av min elektronik är inte aktuellt nu (cdspelaren skulle jag dock vilja byta, men inte just nu).

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2003/09/07 :  20:31:24  Show Profile Send crion a Private Message
I din prisklass 1-3k skulle jag beställa ett par MITerminator 2 BiWire från www.audioadvisor.com De har ett mäktigt ljud med pondus, soundstage. Din elektronik ser jag ingen anledning till att byta i brådrasket.

http://www.audioadvisor.com/store/productdetail.asp?sku=MITT2B10&product_name=Terminator%202%20Bi-Wire%20Speaker%20Cable%20-%20Pair

Edited by - crion on 2003/09/07 20:35:22
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7381 Posts

Posted - 2003/09/07 :  21:55:38  Show Profile Send FBK a Private Message
Håller med crion! MITerminator 2 biwire är otroligt bra,dem har allt,detaljerade utan att bli ljusa eller vassa,mellanregistret är otroligt öppet och varmt och basen är mycket fast och djup. Och sen lugnet i ljudet!!! Man blir imponerad milt sagt.Har själv modellen under, 4 biwire

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/09/07 :  22:29:13  Show Profile Send brumel a Private Message
Qed liger bra i pris. Nuftiga kablar. Ixos ligger också åt det varma hållet om vi snackar humana priser.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/09/09 :  02:54:02  Show Profile Send niklas a Private Message
Tackar för tipset Crion!

Skall kolla upp dessa, helt klart! Undra om det finns någon handlare i Gbg som man kan låna ett par MITerminator 2 av...? Nån som vet?

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/09 :  08:39:39  Show Profile Send J-son a Private Message
Niklas jag håller med dig om att vanligt "solid state" folk är lika mycket "audiofil folk" som rörnissar. Det handlar helt enkelt om olika tycke och smak samt preferenser om hur ljud ska låta.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000