Author |
Topic  |
niklas
Member

393 Posts |
Posted - 2003/09/07 : 15:22:40
|
Json: Vi snackar precision här. Jag fattar givetvis att man inte totaländrar ljudet från varmt till kallt eller viceversa, genom att byta kablar. Men, hör och häpna(!), det finns kablar med varmare ljud än andra (ie, ljudet upplevs "varmare"), det var dessa jag var ute efter.
Mitt system låter inte kallt. Har jag sagt det innan? I så fall var det fel.
Sen tycker jag att man med gott samvete kan betrakta sig själv som audiofil även om man struntar helt i rörprylar. Byte av min elektronik är inte aktuellt nu (cdspelaren skulle jag dock vilja byta, men inte just nu). |
Every once in a while you've gotta roll the potato... |
 |
|
crion
Member

503 Posts |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2003/09/07 : 21:55:38
|
Håller med crion! MITerminator 2 biwire är otroligt bra,dem har allt,detaljerade utan att bli ljusa eller vassa,mellanregistret är otroligt öppet och varmt och basen är mycket fast och djup. Och sen lugnet i ljudet!!! Man blir imponerad milt sagt.Har själv modellen under, 4 biwire |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/09/07 : 22:29:13
|
Qed liger bra i pris. Nuftiga kablar. Ixos ligger också åt det varma hållet om vi snackar humana priser. |
Hifiarkeologen |
 |
|
niklas
Member

393 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 02:54:02
|
Tackar för tipset Crion!
Skall kolla upp dessa, helt klart! Undra om det finns någon handlare i Gbg som man kan låna ett par MITerminator 2 av...? Nån som vet? |
Every once in a while you've gotta roll the potato... |
 |
|
J-son
Ej medlem längre

473 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 08:39:39
|
Niklas jag håller med dig om att vanligt "solid state" folk är lika mycket "audiofil folk" som rörnissar. Det handlar helt enkelt om olika tycke och smak samt preferenser om hur ljud ska låta. |
 |
|
Topic  |
|