Kopplade in min förstärkare (Audio Analogue Puccini) efter att ha fått den transporterad från S-vall till Luleå efter sommaren. Det lät hemskt, ljudet var distat och värre blev det ju högre volym jag provade. Min teori (jag är långt ifrån expert) är att den kan ha hanterats ovarsamt (det kan ha varit mitt fel också) och att nån lödning har lossnat lite halvt. Är det nån som har nån annan idé, eller som vet om det blir dyrt att fixa?
Vad du än gör, spela inte vidare på den! Då kan det bli fler problem=dyrare. Lämna in den för reparation. Om du är elektronikkunnig kan du ju ta av locket och leta och se om du hittar felet, eller om det behövs, mäta. Kanske transportbolaget kan betala ev reparation om du kan styrka att den skadats när den skickades.
Tack för svar, det var väl ungefär en bekräftelse på det jag trodde. Bossa Audio tipsade om en duktig reparatör, så nu är den inlämnad. Jag hoppas att det inte är nåt större fel och att jag kan få tillbaka den snart, jag har ju massa nya skivor att lyssna på. "Transportbolaget" är btw mina snälla föräldrar, det skulle inte kännas helt ok att be dem betala...