HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hoppas på bättre tur nu!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/09/02 :  21:02:02  Show Profile Send sirväs a Private Message
Efter senaste gångens missöde med krellen så har jag nu skaffat ett par vincent monoblock till mina rcl. Kanske lite "overkill" men förhoppningsvis låter de ännu bättre än krellen Återsår dock att se, eftersom jag inte fått dem ännu. Gjorde jag rätt tycker ni? Hört att andra fått bra resultat med sp331. Monoblocken lär ju inte vara sämre direkt....

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/09/02 :  21:55:49  Show Profile
Jag har inte hängt med riktigt. Vad hände med Krellen?

(Tror Vincentblocken låter bättre än Krellen)

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/09/03 :  08:36:37  Show Profile Send sirväs a Private Message
problemet med krellen var att säljaren betedde sig på ett mycket oseriöst sätt. Tråkigt men avslutat och sedan länge glömt kapitel. Hörde dock att den nya köpare verkade nöjd med den. De är ju huvudsaken. Jag är ju inte på ngn sätt sur över det utan tvärtom, ser nu fram emot de nya monostegen som jag också tror kommer låta ännu bättre än krellen. Vad rekommenderar ni för försteg. Har kollat på ett musical nuvista försteg. Vilka alt finns tycker ni?
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/09/03 :  08:48:31  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Nä men Sirväs, detta var ju avklarat tidigare. Det sa du själv.
På sin höjd hade du kunnat ge en länk till den gamla tråden för nyfikna nytillkomna.
Dimitri
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/03 :  09:14:52  Show Profile Send J-son a Private Message
Det går inte rakt av säga att vincent stegen låter bättre. Det hela beror självklart på din kringutrustning samt vilka preferenser du har när det gäller hur "bra" ska låta. Alla har vi olika tycke och smak.....

Vilken krell gällde det?

/ J-son
Go to Top of Page

dp79.com
Starting Member

17 Posts

Posted - 2003/09/03 :  09:45:28  Show Profile Send dp79.com a Private Message
Att köpa så pass dyra prylar utan att först ordentligt lyssna på sakerna brukar straffa sig rejält. Bara för att de kostar ett visst antal tusenlappar så är det inte en garanti för att det ska låta bra i just ditt system, men för din del hoppas jag du blir nöjd. Försteg till blocken, ja det finns ju oändligt med möjlighteter så låna hem o lyssna!

Det är detaljerna som räknas...
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/09/03 :  10:18:26  Show Profile
Kör själv med MusicalFidelity A3CR försteg och byter inte bort den för allt smör i Småland.
Nuvistan lär nog inte vara sämre...

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/09/03 :  16:28:30  Show Profile Send sirväs a Private Message
zed51, inte illa ment men det verkar inte riktig som om du har läst vad jag har skrivit. Det ÄR glömt, sedan LÄNGE. Ville bara svara på föregående fråga...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000