HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Micromega, intryck och synpunkter???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/09/03 :  19:18:14  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hejsan.

Finns det någon som har synpunkter och lyssningsintryck på Micromegas Minium Amp och CD?

Vart kan jag provlyssna dessa i Stockholm?

Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2003/09/03 19:19:34

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/03 :  19:20:09  Show Profile Send mucke a Private Message
Lyssna med hifi art på östermalm. Dom sålde micromega tidigare iallafall.

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/05 :  00:30:49  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag lyssnade på Minium cdn för ett tag sen i jämförelse med Cambridge 500SE cdn och där var Micromegan helt överlägsen !!

Och Micromega finns hos HifiArt, priset hammnar på 4900:-/del har jag för mig...

HifiArt- 08-661 63 00

/Martin
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2003/09/05 :  09:56:07  Show Profile Send långhåret a Private Message
MarinH: Köpesdagar för mitt blivande hifi-system närmar sig. Hur pass bra är micromega minimum CD? Den är ju grymt snygg iaf.

Tor du man kan matcha den med tex en myryad förstärkare eller liknande? =) alltså en förstärkare i 2,5ggr prisklassen?
Eller begår man en grov miss då?

Jaja, ska ju självklart testa själv, bara kul att höra andras åsikter.

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/05 :  10:10:47  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har inte lyssnat på Myryads grejer, men visst kan den vara ett bra val ändå. Jag blev dock glatt överaskad när jag testade den senast, den var riktigt rolig att lyssna till. Och den hadde bra med detaljer, fin ljudbild, bra 3D och spelglädje...

Sen skulle säkert en dyrare spelare ge ännu mer välljud men för dom pengarna som Minium CD betingar så kan jag nog säga att den är ett fynd !!! Så en lyssning är nått som jag i alla fall kan rekommendera, sen får man själv bestämma om man vill lägga ner mer pengar...

Det där med balans i systemet är iof nått jag tycker man skall sträva efter, men en spelare i den klass som Minium är så kan jag nog säga att den kan passa. Men man skall dock vara medveten om att det är ingen undermaskin, utan bara en väldigt prisvärd spelare...

/Martin
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2003/09/05 :  10:16:30  Show Profile Send långhåret a Private Message
MartinH: jo, det handlar ju om några tusenlappar ändå
Myryads matchande cd-spelare MCD200 är grymt snygg och ger säkert ett balanserat intryck, men den kostar 11,500:- precis som stärkaren.

Man är ju inte gjort av pengar, men vi får väl se vad det blir

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/09/05 :  11:20:55  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Micromega hade tidigare lite kvalitetsproblem så hoppas att allt sånt är löst nu med den nya serien. Cdn kostar 5800kr men hur mycket kostar förstärkaren?? lika lite/mycket??

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/09/05 :  11:39:32  Show Profile Send Larsen a Private Message
Dom kvalitetsproblemen drabbade väl Stage-serien för en sisådär 8-9 år sedan, så det är nog dags att glömma dom (eller har jag missat något?). Jag hade en sådan men fick byta till en version 2 och den gick perfekt. Fantastiskt nöjd.
Är nog inte större risk med en Micromega idag än något annat märke.

Har ingen koppling till varumärket Larsen

Edited by - Larsen on 2003/09/05 11:43:32
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000