Jag funderar på att om ett par månader köpa nya högtalare (om jag inte får ordning på Mirsch:arna och blir någorlunda nöjd med dem). Då funderar jag på att köpa Soundprecision grejer, är det någon här som har någon erfarenhet av deras produkter? Är de bra? Prisvärda? www.soundprecision.com
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.
Soundprecision gör mycket välljudande PA-högtalare med ambitioner att låta som bra HIFI-högtalare. Sitter i en del större teatrar och hallar som fasta installationer. Säkert finns det flera som har dem som hemmahögtalare också. Jag har bara hört dem vid ett tillfälle som hemmahögtalare. Däremot ute på konserter brukar de ofta användas. De tillverkas av entusiasten Kurt Strömmer på Frösön. Skulle tro att de funnits sedan 80-talet.
Bröderna Strömmers PA-serie är fantastiskt bra och har en del finurliga konstruktionslösningar.! 5-stars
Om du tänker på deras FR-10, så sitter det rena Hifi-element i dom och tanken var väl främst som bakgrundshögtalare i offentlig miljö eller som monitor. Kan funka hemma också, men det finns säkert massor av alternativ. Som sagt: vad lyssnar du på? Tänk på att priset är exkl moms och per styck. Deras högtalarkabel är ett tips att prova hemma!
Frösön är ett fint ställe att bo på (Nej, jag kan väl inte vara partisk då jag nyligen flyttat )