HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Musical Fidelity A3 för- slutsteg mot Primare 30.1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

projjman
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/09/05 :  14:13:38  Show Profile Send projjman a Private Message
Jag får ge ungefär lika mycket. Vilken skall jag välja tillsammans med ett par Mirage OM-7?

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/05 :  15:07:12  Show Profile Send J-son a Private Message
Jag ägde för inte så länge sedan försteget Musical fidelity A3CR. Jag kan säga att det är ett mycket trevligt försteg som låter riktigt bra faktiskt. Det låter ganska neutralt med en aning mot det lite varmare. Fin upplösning med en bred ljudbild, något lite sämre i djupled. Har även en medryckande spelstil som harmoniserar tillsammans med många förstärkare på markanden.

Jag kan med gott samvete rekomendera detta försteg.
Go to Top of Page

Revisorn
Member

380 Posts

Posted - 2003/09/05 :  15:15:16  Show Profile Send Revisorn a Private Message
Jag har a3.2 för och slutsteg som är väldigt likt a3. Jag kan lugnt rekommendera kombinationen, speciellt försteget - mycket detaljerat, viss värme och hög klappa händerna-faktor.

Sedan är Primare 30.1 en mycket trevlig integrerad, som kanske känns lite mer neutral men samtidigt inte lika medryckande.

mvh Björn
Go to Top of Page

projjman
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/09/05 :  15:22:09  Show Profile Send projjman a Private Message
J-son,
Tack för input. Varför bytte du och till vad?

MVH/Magnus
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/05 :  15:34:35  Show Profile Send J-son a Private Message
Projjman:
Jag sålde mitt försteg pga uppgradering. Jag "råkade" provlyssna Gryphons sortiment och har aldrig hört något bättre. Dessa apparater är gudagåvor. Jag köpte calliston 2100 och kan inte önska mig ett bättre ljud. Tillsammans med mina martin logan spelar den underbart.
Jag har lyssnat på krell, plinius, bryston och diverse annat och det är isåfall plinius som ligger närmast i ljudkaraktär med gryphon.
Gryphon har allt (plus lite till)....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000