Helt enkelt om den låter lika bra som den är läcker. Har nyligen köpt en Primare A20 mk2 som jag tycker är helt okej. Kommer snart att investera i nya högtalare ( Det blir förmodligen B&W 805 ). Frågan är då om min lilla Primare klarar att driva dom fullt ut. Eftersom det finns pre out på A20 så tänkte jag ha den som försteg. Därför min fråga om 30.2:an.
Jag är väldigt nöjd med mitt A30.2, fick en kabel balanserad kabel i går så nu kör jag hel balanserat med D30.2, Sp31.7 och A30.2 och det var som en ny stereo. Men jag kan ju bara beskriva hur det låter från mina egna öron och det är väldigt tajt djup bas med klart mellanregister och len diskant den går inte ända upp lite avrullad. Men avrullningen är nog mer på högtalarna än elektroniken. och det går att spela högt har aldrig vart en tendens till att slutsteget ska ge sig.
Både Pjotre och jag har denna effektförstärkare.Vi använder den båda i hemmabio. Dock så har jag den även när jag lyssnar i tvåkanalsläget. Jag tycker att denna effektförstärkare låter tillsammans med min förförstärkare SP 31.7 faktiskt bättre än min förra Primare A30.1. Men det kanske inte är så konstigt eftersom prisskillnaden är mycket stor. Mvh Kristofer
Enligt Audioactive så skall denna två kanalseffektförstärkare vara bättre i tvåkanalsläget än A30.5.
Den testades i Whats hifi!för något år sedan tillsamans med A30.1. Enligt även dem så är det här en mycket lyckad konstruktion.Dvs inte bara jag. Mvh Kristofer
Värt att veta är att Primare A20 troligtvis som I20 har passiv förstärkning på sin preout och nåt man måste tänka på när du köper ett slutsteg till din förstärkare. A30.2 är anpassad för detta så ska inte vara några problem men värt att veta om du väljer nåt annat slutsteg.
Om du vill ha mer effekt så kanske A30.1 är ett alternativ istället och det finns bla ett ex på hifimagasinet till salu för runt 10'.
Tror nog ändå att jag börjar med att köra A20:an som försteg. Försteget kan man ju köpa senare. Jag har visserligen en Cairn fog cd som man kan köra direkt till slutsteget men man har ju fler signalkällor så.....