Har någon lyssnat på Denons CD-spelare? Funderar på en DCD-1450 eftersom man ofta kan hitta dem till bra priser begagnade och spelaren verkar vara riktigt bra att använda som transport vid en eventuell uppgradering med separat DAC... Hur tycker ni att denna spelare står sig i jämförelse med t.ex. NAD 541i?
Jag har en Denon 890-nånting. Har ännu inte funderat på att byta trots nya högtalare och en stärkare skata men säker på väg att bli färdig. Bernt Jansson har en ännu äldre Denon CD spelare som låter alldeles utmärkt. Nämner inte ägarna till 625-an som är nöjda. Summan av kardemumman: bra grejer som fyller sin funktion med den äran utan att göra väsen av sig (är väl meningen?). Dimitri
Har varit ägare till en DCD 1550AR (Storebror till DCD 1450AR,skillnaden är dubbla RCA dvs en variabel och en fast RCA och Pitch). Och var väldigt nöjd! Bra information i diskanten och öppet mellanregister parat med en trevlig bas. Ändå jag tyckte att en skönhetsfläck var att ljudet med den inbyggda Dac:en kunde vara lite mekaninskt. Annars ypperligt fint uppbyggd och kommer fungera fint som transport!
För länge sedan var jag inne på hifiklubben och testade deras cd-spelare. Jag lyssnade då på 1450 och den lät betydligt bättre än exempelvis en marantz i samma prisklass. När jag nästan bestämt mig för att köpa 1450 så testade vi även 1650 och då hände det verkligen grejer. Jag köpte 1650, den finns för övrigt i Erik Johanssons ägo nu om du vill fråga honom vad han tycker om den :)
visst var det nån som skrev i en tråd för ett tag sedan att ett mycket bra cd-köp var en denon 1450-1650 som man sedan lämnar till uppgradering hos Harmony Design för ca 3-4kkr. Skulle slå det mesta under 10 om jag förstod det hela rätt.