Den väggen skulle jag gärna vilja ha men jag som inte ens får ha mina små 400 Liters horn i vardagsrummet skulle väl knappast få sätta upp en sån vägg :))
Jag vet att Sperrling har en förkärlek till att skriva ett V ganska centralt på basar/mellanregister med en slags silikonmassa, Tyngdpunkten på V:et ser ut att hamna mitt i centrum på talspolen.
Är detta något att rekomendera? Jag har testat och tycker att man får en liten mjukare karaktär på elementen, man kanske inte ska ha det i basreflex/slutna lådor men Roger använder ju alltid Dipoler eller Horn konstruktioner. Jag kan inte vänta tills jag får tag på en digitalkamera å kan börja lägga upp lite godis :)
Ja dom är inte direkt vackra, Svalanders skapelser. Men det skulle vara väldigt intressant att få höra hur dom låter. Är det någon här på forumet som känner honom eller har lyssnat?
Det finns en mätkurva på siten också. Min erfarenhet är att öppen baffel låter fruktansvärt bra. Nackdelen är att basen faller av, men är dom såhär stora så funkar det nog.