Jag funderar på att byta förstärkeri och undrar vad som kan rekomderas i prisklassen upp till kanske 7-8k. Bor så illa till att det inte finns några alternativ än att åka iväg och lyssna, så man vill ha ett par vettiga alternativ innan man far iväg.
Primare I20 för 9.000 kronor har fått väldigt bra kritik, annars skall Marantz ny 7200 (ca 6.000 kr) vara väldigt bra. Den har även förmågan att man kan ändra den så att den körs i ren klass A. I WHAT-HIFI fick den ett lyrisk omnämnande.
Satsa på något begagnat och berätta gärna vad för typ av musik som du lyssnar på så¨blir det lite lättare att ge dig lite tips. Även vad du "värdesätter" i ljudet är av intresse.
Jag har ett par Primare L-30 högtalare, lyssnar mest på rockigare musik och vill ha en stärkar med "driv" i, om man ska se det till vad jag värdesätter så gillar jag musikalitet framför hög detaljrikedom.
Kan verkligen rekommendera Yamahas 2-kanals-sortiment. Neutralt men ändå kraftfullt och detaljrikt ljud. Och prisvärda produkter enl min mening. Sitter själv med en ax-892 som jag är extremt nöjd med.
Det är lite synd att man bor där man gör, annars kanske man kunde knata runt och kolla lite allt möjligt. Men nu finns det tyvärr inget utbud där jag bor så man får åka iväg för att lyssna på nya grejjer :/