Har ägt ett par av dessa trevliga högtalare förut (Var 2:a i Sverige med att köpa dessa),men parat till en Denon PMA 1500R, nu är det så att jag blivit ägare till en Arcam Alpha 10, så jag funderar nu på att köpa ett par begade av dessa högtalare!Vad tror ni på att kombinera dessa?
De Arcam (främst billigare integrerade) jag har hört har lutat lite åt det ljusa hållet och det passar inte riktigt så bra till Evidence 470. Istället tycker jag att dessa högtalare gör sig bäst ihop med en neutral eller svagt mörkklingande förstärkare. Själv kör jag med Rotel RA-1060 samt RCD-1070, vilket har visat sig vara en särdeles lyckad kombination.
Ahh!Fast jag kan faktiskt inte påstå attmina Arcam Aplha 10 (Deras dåvarande största stärkare) upplevs så ljus..Hmm det var ju synd. Vill ha ett lite varmare ljud,då jag idag använder mej av ett par Mission som dock låter alldeles för ljust!
Nån som har andra förslag då?Vart förslagen tidigare Audiovector här, men tycker den är för slank i ljudet..Nåt annat märke?