HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dali Evidence 470
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/09/08 :  02:19:47  Show Profile Send KennethS a Private Message
Har ägt ett par av dessa trevliga högtalare förut (Var 2:a i Sverige med att köpa dessa),men parat till en Denon PMA 1500R, nu är det så att jag blivit ägare till en Arcam Alpha 10, så jag funderar nu på att köpa ett par begade av dessa högtalare!Vad tror ni på att kombinera dessa?

Trött på folk utan vett

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/09/08 :  11:42:32  Show Profile Send audiogear a Private Message
De Arcam (främst billigare integrerade) jag har hört har lutat lite åt det ljusa hållet och det passar inte riktigt så bra till Evidence 470. Istället tycker jag att dessa högtalare gör sig bäst ihop med en neutral eller svagt mörkklingande förstärkare. Själv kör jag med Rotel RA-1060 samt RCD-1070, vilket har visat sig vara en särdeles lyckad kombination.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/09/08 :  16:04:45  Show Profile Send KennethS a Private Message
Ahh!Fast jag kan faktiskt inte påstå attmina Arcam Aplha 10 (Deras dåvarande största stärkare) upplevs så ljus..Hmm det var ju synd. Vill ha ett lite varmare ljud,då jag idag använder mej av ett par Mission som dock låter alldeles för ljust!

Nån som har andra förslag då?Vart förslagen tidigare Audiovector här, men tycker den är för slank i ljudet..Nåt annat märke?

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/09/08 :  21:40:27  Show Profile Send KennethS a Private Message
Ingen som har nåt råd?

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000