HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bästa förstärkaren.....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/08 :  17:18:49  Show Profile Send J-son a Private Message
Skulle vara intressant att höra med Er vad ni anser vara bästa (rimligt) förstärkeri samt vilken musik ni mest spelar (gärna även högtalare).
Jag vill se ifall ett visst mönster kan urskiljas..

Skriv av Er nu ordentligt!

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/08 :  17:35:35  Show Profile Send J-son a Private Message
febril aktivitet här på forumet.......
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2003/09/08 :  17:53:53  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Bästa förstärkare : QSC Powerlight (serie)

Eftersom jag lyssnar på Synth/D&B finns hos mig ingen längtan efter att höra ståbas och stråkar med extrem naturlighet, kropp och värme.

För mig är dynamik och precision mycket viktigare, smäller det så skall det smälla, ingen romantik, ingen mjukhet och värme för min del tack.

Jag har höga krav på uppplösning och detaljer samt "rapphet" samt att det skall vara kontroll på det hela, ingen slapp romantisk mjäkighet här inte : )

Jag tycker att den karaktär på ljudet jag vill ha ligger närmast fina hornladdade PA system och väldigt långt ifrån Sonus Faber med med varmt och gosigt rörförstärkeri.

Därför har jag slagigt in på QSC förstärkeri, då jag känner att dessa är det närmaste jag kommit när det gäller de parametrar jag vill åt.

Jag har ett par hornladdade PA-toppar på gång och längtar efter att få höra dem 15", 10", 1" allt hornladdat.

För stunden kör jag QSC RMX 1450 tillsammans med ett par egenkonstruerade vägghängande skönheter (se gärna min systemsida) vilka är mycket rappa och klara i sin karaktär, tillsammans med QSC förstärkeriet låter det i mina öron mycket trevligt, det är liv och snärt i musiken.

Detta är mitt "mönster" och mina krav, inget jag hört i hifibutiker under många år har fått mig att känna anorlunda.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2003/09/08 17:56:34
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/08 :  18:43:13  Show Profile Send J-son a Private Message
tack för ett bra och utförligt svar...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/09 :  06:05:14  Show Profile Send Bravo a Private Message
Bästa förstärkare har jag inte råd med, kanske, men bara kanske en ML 33H eller något liknande gränslöst tungt monoblock.

Annars, om jag inte drömmer, kör jag med en Gamut D-200, dualmonosteg som är snabb och dynamisk och musikalisk,
De var en fantastisk följeslagare till SF gran piano home, nog bland de bästa kombinationer jag hört.
Nuvarande kombination med Mezzoutopia är svårare att få till rent akustiskt, dock vet jag vad de kan prestera med en bättre omgivning än vad jag har.
Försteget bör vara av bra kvalitet, men när jag testat har högtalarna och slutsteget tillsammans haft större tyngd i kombinationen än vad försteget har haft under förutsättning dock, som tidigare nämnts, att den senare är av jämbördig kvalitet.
Jag lyssnar mest på akustisk musik och röster.

Bravo
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/09 :  08:25:34  Show Profile Send J-son a Private Message
Hej Bravo,

Har lyssnat på minsta modellen, "mini utopia" och de lät mycket bra. Kan tänka mig att "mezzon" låter ruskigt bra, fyller upp där "minin" inte riktigt klarar sig.
Till den musik som du lyssnar på så håller jag med till 100% att din kombination med Gamut och JM Lab är en klockren kombi. Till den musik du spelar så lär inte skillnaden vara mer än "nyansernas nyanser" till M.L.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.46 sekunder. Snitz Forums 2000