Så mycket som skrivs just nu om forumets utseende och läsbarhet etc, så undrar jag hur många av er använder Mozilla som browser/webläsare istället för Gate$'s Internet Explorer?
Mozilla har nämligen en alldeles utmärkt finess: man pekar på störande signaturebanners och med musens högre tast hittar man 'Block Images from this Server'. Därmed kan man befria sig från all gratisreklam för Krell, Audio Physics, och vilka märker alla entusiaster nu vill framhäva... och man koncentrera i saker - och icke i krams
Jag har testat Opera. Den är mycket snabb. Men som princip så föredrar jag Mozilla hemma. Principen kommer av att den ju ursprungligen är Netscape.
Dock så får jag inte använda Mozilla på jobbet eftersom Internet Explorer stökar till datorn och skriver en del strängar i registret.Iofs så kom strängarna när jag använde Netscape på datorn, men jag tycker det är dumt att chansa.
Förmodligen så uppstår problemet eftersom Internet Explorer under windows är satt att sköta alla filhantering också förutom nättrafiken.
Och när programmet träffar på något annat program som villhantera internet så hänger det filhanteringen också .
Det här är dock bara en misstanke,men den verkar trolig. Mvh Kristofer
quote:Därmed kan man befria sig från all gratisreklam
Säg att alla browser då blir extremt effektiva att ta bort reklam på internet dvs ni som eftersträvar detta uppnår erat mål. Man kan sätta in och konfigurera filter som effektivt sållar bort all reklam.
De som gör sidorna och annonsörerna märker ju detta efter en tid om dessa filter blir väldigt effektiva och måste naturligtvis ta betalt på annat sätt eller lägga ned.
Skall jag vara tvungen att betala licens typ till VIASAT för att komma åt deras globala nät med hemsidor eller Microsoft eller är det bättre om det är reklamfinansierat? Vad är ni villig att betala för att surfa på hemsidor? Vill ni begränsa ert surfande till sidor ni betalar för att titta på?
Detta gäller inte hififorum utan är bara en generell reflektion och fråga vad ni egentligen eftersträvar när ni vill slippa reklam på internet?