jag är lyckligt lottad som har en liten dotter på drygt fem månader som helt klart gillar att sitta i pappas knä och lyssna på musik... sitter helt tyst och stilla och tittar lite undrande på pappa när låtarna tar slut..."kommer det inte mer?"....men får snabbt lugnet tillbaks när nästa låt börjar.... nåväl...
häromdagen satt vi och lyssnade, varvid en musikalduett mellan två sångerskor "bröt ut". En bit in i stycket sjunger sångerskorna mot varandra från var sin sida av scenen...min dotter tittade då först åt vänster snett bakom högtalarn där hon tyckte att den första sångerskan borde stått.... sedan tog sångerska två över och då tittade hon åt höger lite innanför den högtalaren.... sedan tittade hon på mig och såg lite undrande ut? "var sjutton är de!!??" Sedan fortsatte duetten med växlingar och min dotter såg ut som om hon tittade på en tennismatch.... vänster, höger, vänster, höger...
Det blir värre sen när du lär dottern att uppskatta god ljudkvalitè...framförallt dyrt när hon kommer hem och säger att "alla" andra klasskompisar har fått ett par Krellmonoblock av föräldrarna...
Hehee...du har så rätt....ligger i min taktik... klart hon skall bli intresserad så att hon "ligger på" mamma om uppdateringar! ...för jag är nog lättövertalad i det fallet