Är det någon som har god erfarenhet av någon träleverantör i Göteborg som kan såga till MDF med bra precision (som t ex för HFLS-1) till ett rimligt pris?
Kanske är det någon här som har kontakter med någon firma som kan tänka sig såga upp större mängder och ge forum medlemmarna ett bra erbjudande?
Jag har använt ABI Trä där jag också köpte MDF skivan. De tar betalt per arbets timme(har för mig att det var ca 350 kr/timme) och på en timme hinner man såga mycket. Är det ok med hela milimeter som precision så är de bra.
Jag blev dock INTE nöjd med resultatet från ABI. Det diffade på upp till 2-3 millimeter (vilket betyder extremt mycket slipning). Nästa gång gick jag till Silvan, kostade ung. lika mycket, om inte t.o.m mindre. Men precisionen var ju överlägsen. Märkligt, men så har det varit även för en kompis till mig. Även han har använt både ABI & Silvan med samma resultat som jag.
Högsbo trä ligger granne med ABI, i Grimmeredsområdet. Silvan ligger i Sisjön. Det kan vara bra att antingen veta namnet på en bra sågare, eller så får man övervaka processen.
När jag fick mitt lamellträ uppsågat i Eskilstuna så blev det grymt bra. där lågt det runt eller till och med under en mm! Inna dess hade jag gjort en ritning har skivan skulle sågas. Det kan vara bra att ha det klart för sig.
Det var horn jag byggde då. Kan skådas på hemsidan.